Marketing Report
Pearle start voor zesde keer vuurwerkbrillencampagne

Pearle start voor zesde keer vuurwerkbrillencampagne

Tijdens de zesde editie van de jaarlijkse vuurwerkbrillencampagne zet Pearle Opticiens pr, social media, radio, BN’ers en hun eigen kanalen in om aandacht te vragen voor oogveiligheid rondom de jaarwisseling. De optiekketen stelt 70.000 vuurwerkbrillen beschikbaar voor volwassenen en kinderen via hun ruim 335 winkels, ziekenhuizen, maatschappelijke organisaties en oogspecialisten.  

Om aandacht te vragen voor oogveiligheid werkt Pearle Opticiens weer samen met bekende Nederlanders. Presentatrice Nicolette Kluijver peilt de kennis van haar volgers via sociale media. Youtuber Kalvijn toont zijn volgers het goede voorbeeld door in één van zijn video’s een vuurwerkbril te dragen. Voorgaande jaren werkte de optiekketen al samen met influencers als Youtuber Dylan Haegens en rapper Donnie. Laatstgenoemde introduceerde vorig jaar de knalplanga.

Tijdens de laatste week van het jaar is Pearle Opticiens te horen met een landelijke spot waarin het merk oproept om een gratis vuurwerkbril voor het hele gezin op te halen. Ook is er aandacht voor de vuurwerkbrillencampagne op Q-Music. Tijdens Q - Top 500 van het Foute Uur is er een radiospel opgezet: Hoor jij de vuurpijl?. Wie als eerste inbelt wanneer de vuurpijl afgaat (audio), wint. De in totaal twaalf winnaars krijgen naast een set vuurwerkbrillen ook een geldbedrag en een vuurwerkpakket. Ook het Instagram-account en de Q-Music-site worden ingezet om ruchtbaarheid te geven aan de campagne.

De vuurwerkbril is gratis op te halen tot en met 31 december, zolang de voorraad strekt.

www.pearle.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief