Marketing Report
Persuade en Scapino introduceren INTO FORTY SIX collectie

Persuade en Scapino introduceren INTO FORTY SIX collectie

Veel hakken gaan maar tot maat 42. Waarom? Veel mensen die graag op hakken lopen hebben een grotere schoenmaat. Steeds meer vrouwen. Maar ook steeds meer mannen voelen zich vrij om voor hakken te kiezen. Daarom ontwikkelde Persuade samen met Scapino een collectie hakken tot en met maat 46: INTO FORTY SIX. Een collectie ontworpen voor iedereen met een grotere schoenmaat. 

Laat zien wie je bent

INTO FORTY SIX zet mensen aan de stap te nemen om zich te uiten zoals ze zelf willen. Daarmee sluit de collectie aan op de merkcampagne van Scapino: Neem die stap. De introductiecampagne viert zelfexpressie zonder dit uit te vergroten. Zo is er in de campagne een kleurrijke cast te zien, waaronder een drag queen en een cross dresser op INTO FORTY SIX hakken in de supermarkt. Een plek waar iedereen dagelijks moet zijn, waar mensen elkaar kruisen en tegenkomen.

Michiel Rijshouwer, creatief directeur Persuade: "Het is onze uitdaging om met het merk Scapino een grote beweging te maken. En het merk toegankelijker te maken voor een bredere doelgroep. Met de neem die stap merkcampagne richten we ons op het verlagen van drempels en het aanmoedigen stappen te nemen. We zagen de trend van het dragen van hakken door mannen. En ook dat vrouwen steeds groter worden. Vreemd dus dat het aanbod in betaalbare hakken met een grotere maat klein is. Samen met Scapino ontwikkelden we een unisex collectie hakken tot en met maat 46. En daarmee een concreet bewijs voor de merkbelofte. Natuurlijk hoort daar een opvallende campagne bij. Mark Bryan is de perfecte frontman voor dit verhaal."

Jordi Hillenga, marketing manager Scapino: "Met INTO FORTY SIX kan iedereen laten zien wie ze zijn en waar ze voor staan – ongeacht schoenmaat en budget. Bij Scapino vinden we dat belangrijk. Want nieuwe schoenen geven uiting aan je gevoel. En markeren vaak de start van een nieuwe fase of avontuur."

Fashionicoon Mark Bryan maakt de weg vrij om aan te trekken wat je wilt

Een rol is weggelegd voor fashionicoon Mark Bryan. Altijd al gefascineerd door vrouwenkleding en -accessoires, trok Mark 40 jaar geleden voor het eerst een kokerrok en pumps aan. En sindsdien doet hij dat bijna dagelijks, op straat en naar zijn werk als ingenieur. Mark combineert graag hoge hakken met kleurrijke mannen- en vrouwenkleding en deelt deze ook met de wereld via zijn Instagram-account.

Mark Bryan: "As you can assume I wear in the 42-46 shoe range. More than often people come up to me and ask where I buy my pumps. While heels are available in larger sizes, they are either expensive or unsuitable as daily wear for example to the office. So I was happy to learn that Scapino was introducing a new collection of heels that fits everyone with shoe size 42 and up. I’m especially excited that the collection features a basic pump like I personally wear on a day to day basis. INTO FORTY SIX gives the people searching for a larger, smart looking and affordable pump the opportunity to wear what they want."

De collectie INTO FORTY SIX bestaat uit hakken tot en met maat 46 in vier verschillende stijlen: glam, classic, poppy en daily. Van glamour tot een hak die je makkelijk elke dag kunt dragen. Zo kan iedereen de hak kiezen die past. De collectie is vanaf 30 september exclusief online te bestellen op www.scapino.nl voor 49,99 euro. Vanaf woensdag 28 september zijn de verschillende modellen te bekijken in winkels van Scapino.


Credits:

Bureau: Persuade | Creatie: Daphne Koenen, Michiel Rijshouwer | Account: Inge Sleddens | Regisseur: Linda Stulic | Producer: Felice Bakker | Media: Abovo | PR: Crocodile en Ovide  | Opdrachtgever: Jordi Hillenga

www.persuade.nl

www.abovomedia.nl

www.scapino.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.