Marketing Report
[Podcast] Hendrikje Crebolder over het Rijksmuseum

[Podcast] Hendrikje Crebolder over het Rijksmuseum

Hendrikje Crebolder is Director of Development & Media bij het Rijksmuseum. Zij is verantwoordelijk voor publiekswerving en fondsenwerving zoals de partnerships die het Rijksmuseum heeft met founder Philips en sponsors waaronder hoofdsponsors ING en KPN. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor alle communicatie en marketingactiviteiten van het Rijksmuseum. Hendrikje is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2019. 

Ze vertelt over de crossmediale samenwerkingen van het Rijksmuseum en de manieren waarop het publiek wordt bereikt: "We werken altijd vanuit de collectie van het museum. We creeëren samen met partners content om te laten zien op opverwachte en verrassende plekken om nog meer mensen te verbinden met het Rijksmuseum. We hebben recent een bagageband op Schiphol geïntroduceerd met allemaal werken van Rembrandt erop en onze conservator die daar een toelichting op geeft. Dat filmpje is online gezet."

Ook vertelt Hendrikje over de keuze voor de samenwerking met TMG voor het maken van een Privé Minispecial rondom de expositie High Society. "Het publiek moet voorop staan, en voor beide partijen moet er voordeel zijn."

Luister deze podcast hier:

Luister nog veel meer podcasts hier:

marketingreport.nl/podcast


Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 19:00-20:00 uur.

www.mediascience.nl
www.newbusinessradio.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief