Marketing Report
[Podcast] René Zeedijk: Het wordt bij Talpa Network alleen maar meer, meer en meer

[Podcast] René Zeedijk: Het wordt bij Talpa Network alleen maar meer, meer en meer

René Zeedijk is founding partner van de Media Science. Iedere maand laat hij zijn licht schijnen op actuele ontwikkelingen. Deze podcast staat in het teken van een reclamevrije NPO en de overname van LINDA.-uitgever Mood for Magazines door Talpa Network en wat dat voor Talpa Network betekent op gebied van data.

Een reclamevrije NPO. René Zeedijk is niet overtuigd: "Als we een reclamevrije NPO krijgen, missen we wel even 200 miljoen aan inkomen en een kwart van het mediabudget." Hij uit niet als enige zijn twijfels over het voorstel van een aantal coalitiepartijen. Ook de BVA is tegen, al komt dat niet als een verrassing. Volgens hen betekent het een verschraling van de NPO en zal er minder geld zijn voor bepaalde doelgroepprogramma's.

John de Mol kijkt vanaf de zijlijn toe en denkt er het zijne van. Met de overname van Mood for Magazines en het daarbij horende LINDA.nl harkt hij in een keer 3 miljoen unieke bezoekers per maand binnen. René Zeedijk: "Er gaat ontzettend veel gebeuren op gebied van data bij Talpa Network. Zodra iemand akkoord gaat met hun cookies, weten ze dat degene die naar Radio 538 luistert en iemand die het laatste nieuws leest op LINDA.nl dezelfde persoon is. Het is meer, meer en meer." Is dat erg? "Nee, dat is niet erg. Talpa moet wel uitkijken dat het niet té groot wordt, anders krijg je te maken met beperkingen."

Luister nu de podcast. Meer podcasts op gebied van media en marketingcommunicatie zijn te vinden op www.marketingreport.nl/podcast.

www.newbusinessradio.nl
www.mediascience.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.