Marketing Report
[Podcast] René Zeedijk over DPG Media, JCDecaux en chatbots

[Podcast] René Zeedijk over DPG Media, JCDecaux en chatbots

René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

René Zeedijk over DPG Media: "Het is eigenlijk wel een heftige ontwikkeling, je ziet eigenlijk een soort duopolie ontstaan met het grote Talpa aan de ene kant en DPG aan de andere kant. Ik denk ook wel dat Talpa flink heeft gevochten om Sanoma, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ik denk niet dat John de Mol blij was. Een heftige ontwikkeling, want er is ook nog een ander duopolie: Google en Facebook. Van elke euro in het digitale domein gaat 66 cent naar Google of Facebook. Twee andere grootheden gaan knoppen om de rest van de euro, en dat gaat pijn doen. Al die samenwerkingen in Nederland zijn pappen en nathouden, je merkt er niets van. Je kunt het niet winnen op bereik, ze roepen allemaal dat ze een enorm bereik hebben. Je kunt het winnen op umfeld en op de profielen. Als je dat slim aanpakt, kun je de concurrentie aangaan." 

Luister de podcast hier:

Luister nog veel meer podcasts hier:

marketingreport.nl/podcast

Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30-20:00 uur.

www.mediascience.nl
www.newbusinessradio.nl

   

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief