Marketing Report
[Podcast] René Zeedijk over Radio 10, Radio Veronica, Google, Apple, Huawei, Roorda, de Europese verkiezingen, Albert Heijn en flexible pricing

[Podcast] René Zeedijk over Radio 10, Radio Veronica, Google, Apple, Huawei, Roorda, de Europese verkiezingen, Albert Heijn en flexible pricing

René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie.

Deze keer bespreekt hij ontwikkelingen rondom radio, Google, Apple, Huawei, Roorda, de Europese verkiezingen, Albert Heijn en flexible pricing.

Op de dag van de uitzending werden de nieuwste radiocijfers bekend. René Zeedijk: "Ik denk dat ze bij Talpa Network redelijk blij waren. Radio 10 kan van ons een dik compliment krijgen: wat gaat het daar goed. Een marktaandeel van 10,4 procent. Voor mensen die er wat minder inzitten: dat is dus een heel groot marktaandeel, goed voor de nummer 3 positie. De groei is ongekend, een jaar geleden was het marktaandeel van Radio 10 nog 8,2 procent. Het mooie is dat je ziet dat mensen steeds langer naar Radio 10 luisteren: dat betekent dat je zeer loyale luisteraars hebt een dat is waardevol."

Albert Heijn start met digitale aanpassing van de prijzen. René Zeedijk: "Dat vind ik echt leuk. Ik woon zelf in Zandvoort en uitgerekend de Albert Heijn in Zandvoort is uitgekozen voor de pilot. Albert Heijn heeft al flexible digital pricing. Iedere dag worden vanuit het Albert Heijn hoofdkantoor de prijzen vastgesteld. En nu gaan ze weer een stap verder: op basis van THT data en andere gegevens van producten die afhankelijk zijn van een houdbaarheidsdatum sneller afprijzen. Dit om voedselverspilling tegen te gaan. En toegegeven; ze kunnen er ook meer door verdienen."

Luister deze podcast hier:

Luister nog veel meer podcasts hier:

marketingreport.nl/podcast


Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 19:00-20:00 uur.

www.mediascience.nl
www.newbusinessradio.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief