Marketing Report
Publicis Groupe ondersteunt Eneco met strategie, campagne en communicatie bij de ambitie om in 2035 klimaatneutraal te zijn nieuws

Publicis Groupe ondersteunt Eneco met strategie, campagne en communicatie bij de ambitie om in 2035 klimaatneutraal te zijn

Eneco kiest voor Publicis Groupe om samen te werken aan de merkpositionering en de bijbehorende cross-mediale campagnes binnen Nederland en België. Eneco, die met haar ambitie klimaatneutraal in 2035 de energietransitie wil versnellen, vindt in Publicis de geschikte partner vanwege de drive, creatieve power en op data gebaseerde werkwijze van het bureau.

Regine Alewijnse, Lead branding en corporate communicatie bij Eneco: “Eneco lanceerde in 2021 een ambitieus klimaatplan om al in 2035 klimaatneutraal te zijn, ook in de energie die klanten ontvangen. We hebben de merkpositionering in lijn gebracht met deze ambitie en daar hoort ook een onderscheidende campagne bij. Dit was voor ons een belangrijke aanleiding om een pitchtraject op te starten voor een nieuw bureau, dat onze uitdagingen en de markt goed begrijpt en dit weet te vertalen in impactvolle communicatie."

Tamara van Dalen, Chapter Lead marketingcommunicatie bij Eneco: “Wij zochten naar een lead agency die strategie, data en creatie samenbrengt om door de duurzaamheidsclutter te breken en onze doelgroep activeert. In Publicis Groupe zien wij een samenwerkingspartner die dit kan en begrijpt wat daarvoor nodig is.”

Publicis heeft de afgelopen tijd hard gewerkt aan het uitbouwen van de creatieve tak in Nederland en België. Brego Keller, COO van Publicis Groupe NL: “Deze win is het bewijs van onze drive en creatieve slagkracht. De komst van Eduardo Marques, Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff werpt duidelijk zijn vruchten af."

Friso Ludenhoff, ECD van Publicis Groupe NL: “Met Eneco halen we een mooi, van origine Nederlands, merk binnen met een uitgesproken klimaatambitie, iets waar we als bureau zelf hard mee aan de weg timmeren. We hebben elkaar tijdens het pitchproces dan ook constant scherp gehouden om deze ambitie de campagne te geven die het verdient.” 

Publicis gaat voor Eneco werken aan de strategie, creatie en uitrol van Eneco’s communicatiemiddelen voor zowel Nederland als België in de verschillende domeinen waarin Eneco actief is, zowel corporate als B2B en B2C. Miriam van Dijk, Account verantwoordelijke bij Publicis: “Dankzij onze gemeenschappelijke visie en doordat we geïntegreerd en data gedreven werken, kunnen we Eneco helpen haar communicatiedoelstellingen zo goed mogelijk te behalen. De samenwerking is een partnership waarbij we vanuit een gedeelde motivatie op een gezamenlijk doel afstevenen."

www.eneco.nl

www.publicisgroupe.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief