Marketing Report
Publicis One Innovation Day voor eerst in Nederland

Publicis One Innovation Day voor eerst in Nederland

De eerste Nederlandse editie van Innovation Day vond onlangs plaats. Tegelijkertijd met Publicis One-collega’s in Londen en New York, gebruikten multidisciplinaire teams met onder andere professionals vanuit Starcom, Leo Burnett en MSL hun kennis, creativiteit en tijd om drie sociale ondernemingen te helpen bij communicatie en marketinguitdagingen. Het doel van Innovation Day is om social enterprises die een positieve bijdrage leveren aan het wereldvoedselprobleem, te helpen excelleren en door te groeien.

Innovation Day vindt al zeven jaar op rij plaats in onder andere New York en London en is onderdeel van het programma One Table, waarmee Publicis Groupe zich toelegt op de missie honger in de wereld terug te dringen tot nul en eerlijke handel te stimuleren.

Drie social enterprises met een missie

Naast een briefing, uitgebreide insights en de oplevering van een concrete oplossing, bestaat de dag voornamelijk uit het maken van strategische keuzes, brainstorms, concepting en creatie. Dit jaar werkte de teams voor: De Chocolatemakers, Thuisafgehaald en De Koeckebackers.

  • De Chocolatemakers: de Chocolatemakers willen mensen laten zien hoe èchte chocola gemaakt wordt, van boon tot reep. In hun fabriek in Amsterdam doen zij alles zelf. De Chocolatemakers zijn het enige Nederlandse chocoladebedrijf dat elke schakel in de keten zelf in de hand heeft.
  • Thuisafgehaald.nl: Thuisafgehaald is een community van thuiskoks, afhalers en samenwerkingspartners. Het platform gelooft dat we meer kunnen bereiken samen als we delen.
  • De Koeckebackers: Bij de Koeckebackers bakken jongvolwassenen met een afstand tot de arbeidsmarkt koek. Hun Koeckebar midden in de Baarsjes is een nieuwe hotspot in Amsterdam.

 

Andres van Vugt, Chief Technology Officer bij Publicis One BeNeLux: “Het Publicis Groupe One Table initiatief mobiliseert de hele organisatie om samen te komen om mee te werken honger te helpen beëindigen. Innovation Day is één van de initiatieven die hier aan bijdraagt. En wij dragen bij op de manier waar we het beste in zijn - organisaties laten groeien en excelleren door middel van data, creativiteit, communicatie en media. Het is mooi om te zien hoe onze professionals samen met de social enterprises tot concrete oplossingen komen voor hun uitdagingen. Op deze manier kunnen wij als grote organisatie waarde toevoegen aan lokale ondernemers en ons steentje bijdragen aan een betere wereld.” 

Innovation Day

Op het Cannes Lion Festival in 2016 hielp Publicis Groupe bij het vormen van Common Ground, een verbintenis van vijf jaar met Dentsu, Havas, IPG, Omnicom en WPP, om de Verenigde Naties te helpen hun Sustainable Development Goals te halen. Publicis Groupe verdedigt doel 2: Zero Hunger. Vanuit deze betrokkenheid is Publicis Groupe het One Table gestart. Innovation Day is een van de initiatieven die One Table tot leven brengt.

www.publicisone.nl

Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief