Marketing Report
Publicis One ontwikkelt speciale editie automerk Abarth

Publicis One ontwikkelt speciale editie automerk Abarth

Publicis One creëerde voor automerk Abarth een speciale editie met het symbool van het merk, de schorpioen in de hoofdrol. De schorpioen staat symbool voor het automerk vanwege de eigenschappen: klein, snel en krachtig, waar Abarth zich mee identificeert. Naast deze eigenschappen, is kenmerkend voor de schorpioen dat hij vervelt en licht geef in het donker.

Samen met Nederlands kunstenaar Pablo Lücker ontwikkelde Publicis One de Scorpion Skin-editie. De lak van de auto heeft een scorpion touch; deze is verrijkt met de lichtgevende kenmerken van schorpioenenhuid en geeft dus licht in het donker. De auto is ontworpen met illustraties gebaseerd op de geschiedenis van Abarth en ontworpen door Lücker. 

Tijdens een exclusieve veiling wordt deze editie Abarth geveild, waarbij alle winst ten goede komt aan KWF Kankerbestrijding. 

Waarom KWF? 

Momenteel lopen er diverse klinische studies om te kijken of het gif van de schorpioen gebruikt kan worden voor de bestrijding van kanker. De ziekte kent vele slachtoffers, onder wie ook de oprichter van Abarth, Carlo Abarth, die in 1979 is overleden. Abarth veilt de speciale Scorpion Skin tijdens een event in oktober 2018 en steunt daarmee KWF kankerbestrijding. De veiling van deze unieke art car vindt plaats op een besloten evenement. Geïnteresseerden kunnen zich via de website van Abarth aanmelden voor updates over Abarth, Scorpion Skin en de veiling.

Robbert van den Heuvel, communicatiemanager bij Abarth: "We dragen de speciale Scorpion Skin-editie op aan de oprichter, Carlo Abarth. Met deze auto brengen we de oorsprong van Abarth, zijn sterrenbeeld de schorpioen, op een nieuwe manier tot leven. Van ieder moertje tot aan iedere penseelstreek van Lücker ademt deze Scorpion Skin precies uit waar Abarth voor staat. We hebben met veel plezier en toewijding aan dit bijzondere kunstproject gewerkt en hopelijk is dat terug te zien in de opbrengst van de auto. Hoe meer deze oplevert, des te meer we kunnen schenken aan het KWF." 

Over de auto 

De Abart is een compacte sportauto met een 1.4 liter turbo-benzinemotor, goed voor 160 pk, 230 Nm koppel, 0-100 km/h in 7,3 seconden en een topsnelheid van 216 km/h. Het high-performance Abarth Record Monza-uitlaatsysteem, Xenon-koplampen en de matzwarte 17" 'Formula' lichtmetalen velgen met daarachter geperforeerde en geventileerde remschijven geven hem een sportief uiterlijk. De auto is voorzien van met leder afgewerkte sportstoelen, Beats®-audiosysteem, automatische airconditioning, het state-of-the-art UconnectTM-navigatiesysteem met 7" HD touchscreen (DAB+, zes luidsprekers, Bluetooth® met audio streaming, USB/AUX-poorten en Live services), parkeersensoren en een met leder afgewerkt sportstuur met 12-uursmarkering. 

Credits

Client: Abarth/Fiat Chrysler Automobiles (FCA) | Campain: Scorpion Skin Edition | Agency: Publicis One, Amsterdam: Leo Burnett, MSL, Starcom | Creative directors: Mischa Schreuder, Ramon Stalenhoef | Copywriter: Daniel Ashkol | Art director: Jonathan van Loon | Designer/photographer: Dave Fransen | Producer: Joost Steinhoff | Director: Jonathan Bleeker, Bart Breugem | D.O.P.: Jonathan Weyland | Sound design: Bertus Pelser at Amp.Amsterdam | Post production: Lamine Ndiaye, Tim Smit | Account director: Vanessa Snoeij, Alice Brevoord | PR: Marlot Langendonk

www.abarth.nl 
www.publicisone.nl 
www.pablolucker.com 


Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Abonneer je op onze nieuwsbrief