Marketing Report
Purina Gourmet van Nestlé met de kat als influencer

Purina Gourmet van Nestlé met de kat als influencer

Purina Gourmet creëert een community voor kattenvoeding en zet daarvoor katten als influencers en Instagram foodies aan het werk. De katten Mister, Macho, Missy, Joya en Sunny hebben meer dan 148.000 volgers en hun leven is dagelijks te volgen op Instagram. Mies the Cat is de artiestennaam van Mies & Moof, die meer dan 147.000 volgers hebben. Purina Gourmet doet voor het eerst een campagne met deze Catfluencers. Ze acteren als echte influencers, gaan op de foto met producten, ontboxen online en delen hun ervaringen. Zo hebben zij een serieuze influencerrol.

Kim van Bemmel, brandmanager van Purina Gourmet: "We waren op zoek naar een nieuwe invalshoek. Er is een hele rits bekende katten op Instagram te vinden, die worden gevolgd door duizenden kattenliefhebbers. Als je gek bent op katten zijn deze Catfluencers leuk om te volgen en dat doet onze doelgroep. Met Gourmet zitten we in het hogere segment en de echte kattenliefhebber verwent zijn of haar kat regelmatig. De katten hebben een uitgebreid pakket ontvangen met een luxe krabsofa, soepbordje en Gourmetproducten.”

De campagne is bedacht door UM Studios in opdracht van Purina Gourmet.

Credits:
Klant: Purina Gourmet | Verantwoordelijk bij klant: Kim van Bemmel, Kirsten van der Sluijs | Bureau: UM Studios / Thrive | Sander Pluijm - Head of UM Studios | Josine Pelleboer - Branded Content Consultant UM Studios | Tamarah Krant - Branded Content Consultant UM Studios | Sita Bakker - Client Director Thrive | Esther Lange - Media Consultant Thrive | Marleen de Jonge - Campaign Manager Thrive | Gert Jan Munk - Creative Director UM Studios | Valentine Vale - Creative UM Studios |  Romy Thu Zwijnenberg Tran - Designer UM Studios

www.nestle.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief