Marketing Report
RAI Vereniging en BOVAG lanceren campagne optimaal gebruik accu’s

RAI Vereniging en BOVAG lanceren campagne optimaal gebruik accu’s

RAI Vereniging en BOVAG lanceren gezamenlijk de campagne Ik laad accuraat voor het optimaal gebruik van lithium-ion accu’s in elektrische fietsen en brom- en snorfietsen. De campagne start op 1 mei 2020 en richt zich op het informeren van klanten in de winkel en online. De campagne die tot het einde van 2020 zal duren, is ontwikkeld door reclamebureau Vandenbusken.

Inmiddels rijden er zo’n 2,1 miljoen e-bikes in Nederland rond en zo’n 63.000 elektrische scooters. Vanwege de grote impact die de brandveiligheid van li-ion accu’s heeft op de inzet van fietsen en scooters en het innovatieve imago, willen de leden van RAI Vereniging en BOVAG de consument beter informeren over het optimaal gebruik en opslag van accu’s. Dit moet niet alleen bijdragen aan de levensduur van de accu en lagere kosten voor de gebruiker, maar ook aan het verder verkleinen van eventuele veiligheidsrisico’s. 

De campagne richt zich op de gebruiker van de elektrische fiets en elektrische scooter. Met behulp van een flyer en een speciale accusticker worden consumenten gewezen op het belang van veilig (of optimaal) gebruik van de accu’s. Hierbij kunnen zij op de campagnewebsite meer uitleg vinden over de campagne en toelichting op de tips voor lithium-ion-accu’s. Ook worden consumenten geïnformeerd via de online verkoopkanalen van de leden en de officiële site van de voertuigfabrikanten. De campagne wordt vooral online via Google Ads en via de winkels gevoerd.

www.iklaadaccuraat.nl
www.bovag.nl
www.raivereniging.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief