Marketing Report
RTB House opent AI Marketing Lab

RTB House opent AI Marketing Lab

RTB House, leverancier van retargeting-technologie voor adverteerders, bestaat vijf jaar. Om dit te vieren, investeert RTB House in innovatie met de opening van een AI Marketing Lab. Daarnaast bereikte het bedrijf voor het vijfde jaar op rij een omzetgroei van honderd procent. Voor 2018 voorspelt het bedrijf een aanhoudende groei en een totale omzet van 100 miljoen dollar.

RTB House maakt gebruik van gepatenteerde technologie voor het inkopen van advertenties in het RTB-model (real-time bidding) – waar kopers deelnemen aan realtime advertentieveilingen.

Cyril Westerhof, Country Manager Benelux van RTB House: “We monitoren en verbeteren onze tool continu, maar de honderd procent deep-learning-implementatie die we vorig jaar doorvoerden, was een gamechanger voor zowel onze klanten als de gehele sector. Onze algoritmen voorspellen gebruikerskeuzes en shopgedrag zeer nauwkeurig. Dankzij de zelflerende mogelijkheden kunnen we met zekerheid zeggen dat de algehele prestaties van onze campagnes zijn verbeterd. Daarnaast zijn we in staat creatives nog verder te personaliseren, wat leidt tot vijftig procent betere resultaten. In Nederland groeide het aantal campagnes met tachtig procent vergeleken met die in 2017.”

Ook in 2018 voert RTB House grote veranderingen door, zoals de opening van zijn AI Marketing Lab: een afdeling die zich focust op research en development op het gebied van marketing. De nieuwe afdeling staat los van de algemene R&D-afdeling en richt zich op het creëren van een omgeving waarin nieuwe marketingtechnologieoplossingen (mar-tech) onderzocht en ontwikkeld kunnen worden.

Daniel Surmacz, COO van RTB House: “Met ons AI Marketing Lab hopen we geavanceerde mar-tech-oplossingen te bedenken en te ontwikkelen, die voorbijstreven aan de huidige technologieën op het gebied van digitale marketing. We gaan op zoek naar verbetering aan zowel de uitgeverszijde als de adverteerderszijde. Het doel is om onze kennis, technologie en middelen uit te breiden naar nieuwe gebieden om zo een nieuwe, grensverleggende oplossing te ontwikkelen. Een veelbelovend onderzoeksgebied is het effectiever genereren van nieuwe traffic door adverteerders.”

Voor het eerste jaar van het AI Marketing Lab trekt RTB House een bedrag van 5 miljoen dollar uit.

www.rtbhouse.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief