Marketing Report
Renault en NU.nl starten DDW-rubriek

Renault en NU.nl starten DDW-rubriek

Renault en NU.nl hebben elkaar gevonden in een unieke samenwerking rond Dutch Design Week (DDW). Centraal in deze samenwerking staat een nieuwe rubriek, toegankelijk vanuit de homepage van NU.nl, geheel gewijd aan Dutch Design Week. Deze rubriek bestaat uit redactionele content over het evenement en branded content gemaakt in samenwerking met Renault.

Renault, waar design- en easy life innovaties belangrijke merkwaarden zijn, is sponsor van Dutch Design Week en is daar prominent aanwezig met hun visie op de toekomst van mobiliteit met Renault SYMBIOZ, een autonoom rijdende conceptcar en een huis, als één ecosysteem met elkaar verbonden. Bovendien is Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate design ambassadeur van Dutch Design Week.

Roger Verdurmen, Performance & Branding Solutions bij Sanoma: “Renault vroeg Sanoma in het kader van hun betrokkenheid bij DDW in branded content aandacht te besteden aan een aantal specifieke onderwerpen rond design en mobiliteit. Dit vonden wij te weinig recht doen aan omvang en belang van hun sponsorship. Door de unieke samenwerking  met NU.nl kunnen wij Renault DDW echt laten omarmen.”

Jos van den Bergh, Manager Marketingcommunicatie bij Renault Nederland: “Wij zagen direct dat de samenwerking met NU.nl, toch het grootste nieuwsplatform, een kans is om onze fysieke aanwezigheid op Dutch Design Week ook online zichtbaar te maken voor een brede doelgroep. Door content over toekomstige mobiliteit én de Renault Design Rides met de 45 Renault ZOE modellen vanaf Dutch Design Week te delen maken we elektrisch rijden via NU.nl bij heel Nederland top of mind.”

www.NU.nl    
www.sanoma.nl   
www.renault.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief