Headlines.
Nieuws.
Marqt kindermarketingvrij
14-09-2018 | 10:01:00
Marqt rekent af met kindermarketing voor ongezonde producten. Alle snoep, koekjes, dranken en ontbijtgranen die door middel van (teken)figuurtjes gericht zijn op kinderen, worden momenteel uit alle winkels gesaneerd


Sanoma lanceert totaalaanpak voor FMCG-klanten
11-09-2018 | 15:50:00
Sanoma lanceert haar totaalaanpak voor FMCG-klanten. Hierin speelt de recente acquisitie van SCOUPY een centrale rol


PLUS lanceert Disney Movie Moments
11-09-2018 | 10:07:00
PLUS start vanaf 9 september 2018 een campagne waarbij consumenten kunnen sparen voor Disney Movie Moments. Dit zijn kaartjes met herkenbare momenten en figuren uit Disney-films


[Column] Machiel Verkuyl: De kant van retail waar niemand het over heeft
10-09-2018 | 15:14:00
Elke week zie ik de stapel met dozen van Zalando, Amazon en Beerwulf in de hal van mijn werkgever groter worden. Nu werk ik bij een bedrijf dat midden in de samenleving staat, veel van mijn collega’s zijn millennials


IPG Mediabrands lanceert tweede retailcongres
05-09-2018 | 10:22:00
IPG Mediabrands organiseert haar tweede retailcongres. Het thema is: Trends in retail: high tech, human touch


[Interview] Nadine Nooteboom van Swapfiets: Aandacht moet je verdienen
04-09-2018 | 13:50:00
Het Nederlandse bedrijf Swapfiets is bezig aan een opmars en opereert in inmiddels vier landen. Wij spreken Nadine Nooteboom, Head of Marketing bij Swapfiets over de ontwikkelingen van Swapfiets en de rol die het speelt in duurzaam ondernemen


Jumbo lanceert spaaractie voor raceauto Max Verstappen
03-09-2018 | 14:01:00
Klanten van Jumbo kunnen vanaf woensdag 5 september sparen voor een limited edition schaalmodel van zijn formule 1-wagen. Het schaalmodel is een exacte replica van de RB14 waarmee hij dit jaar de Grand Prix van Oostenrijk won


[Column] Berber Hoekstra: Dag smartphone - hallo new best friend
03-09-2018 | 11:35:00
Als ik mijn vrienden vertel, dat ik denk dat we over tien jaar onze smartphone niet meer gebruiken, word ik nog steeds uitgelachen. Google Glass is een flop, roepen ze dan. Oké, toegegeven


[Column] Paola Cassone: Love brands
31-08-2018 | 10:51:00
Het is jullie zeker ook gebeurd: Je zit op een terras in de zomerhitte met wat vrienden en je kletst maar wat. Dan zegt iemand: “Weet je nog toen we in de rij stonden voor het nieuwe model van [merk]


Sanoma vergroot belang in Scoupy
28-08-2018 | 15:05:00
Sanoma maakt tijdens de eerste editie van de Media Summer Sessions bekend dat Sanoma haar belang in Scoupy verder vergroot. Maurits Priem gaat Scoupy vanaf 1 september leiden


Decathlon opent filiaal van 4600m2 in The Wall Utrecht
28-08-2018 | 10:24:00
Decathlon opent eind 2018 een filiaal in The Wall Utrecht. De vijftiende Nederlandse winkel van de van oorsprong Franse sportwinkelketen zal 4600m2 innemen van het rode koop- en belevingscentrum langs de snelweg A2


Acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi lanceert merk IAMTORO
22-08-2018 | 09:05:00
Acteur/ondernemer Hooi heeft voor de campagne van zijn boxershortmerk IAMTORO, dat staat voor wilskracht, modellen gezocht met verhalen over obstakels die ze hebben overwonnen en waar ze sterker uit zijn gekomen


PepsiCo neemt SodaStream International over
21-08-2018 | 10:41:00
PepsiCo, Inc. en SodaStream International Ltd. hebben aangekondigd dat zij een overeenkomst hebben gesloten waarbij PepsiCo heeft ingestemd om alle uitstaande aandelen van SodaStream voor 144 dollar per aandeel te verwerven


Performance4You en Exposurebox nemen ContainerFabriek over
21-08-2018 | 09:24:00
Performance4You neemt, samen met dochterbedrijf Exposurebox, ContainerFabriek over. Vanaf 31 augustus gaat deze overname van kracht en zullen alle werkzaamheden en producten van ContainerFabriek overgaan naar de nieuwe eigenaar


Duncan Hoy volgt Jan Brouwer op als CEO PLUS Retail
21-08-2018 | 09:03:00
Duncan Hoy wordt per 29 oktober de CEO van PLUS Retail. Hij volgt hiermee Jan Brouwer op die deze functie tot 1 juli jongstleden vervulde


[Cognizant] Hoe fysieke winkels kunnen winnen van online shoppen
17-08-2018 | 11:31:00
Dat fysieke winkels steeds meer concurrentie ondervinden van hun online concurrenten, valt niet te ontkennen.


Trustpilot: Nederlander doet het liefst aankopen bij 4-sterrenbedrijf
14-08-2018 | 16:27:00
Trustpilot heeft bij Nederlanders gepeild hoeveel sterren een bedrijf moet hebben gekregen voordat ze zouden overwegen om er iets van te kopen


Far East Sneakers haalt Feiyue Dafu naar Nederland
14-08-2018 | 09:27:00
Far East Sneakers haalt het Chinese merk Feiyue Dafu naar Nederland. Feiyue Dafu werd in 1920 in Shanghai opgericht. De schoenen zijn licht, comfortabel en robuust


ReBuy: verkoop consumentenelektronica in de lift
13-08-2018 | 09:01:00
ReBuy ziet de laatste maanden een duidelijke groei met in de maand mei meer dan een verdubbeling - 120 procent - van de verkopen van game consoles. Ook andere categoriën zitten in de lift


[Column] Michiel Veugelers: Wat merk je van algoritmes onder het boodschappen doen?
13-08-2018 | 08:59:00
Ik word vooral blij als de eigenaresse van de supermarkt persoonlijk komt meehelpen met het inpakken van de boodschappen. Dat voelt persoonlijk en sympathiek. Van een biologische bloemkool met korting krijg ik niet dat warme gevoel van binnen. Ik zal wel verwend zijn


Sodastream Benelux verhoogt omzet in tweede kwartaal met 43 procent
09-08-2018 | 09:54:00
Het beursgenoteerde bruiswatermerk SodaStream International sluit het tweede kwartaal van 2018 af met een recordomzet van 171,5 miljoen dollar wereldwijd. Dat is een groei van 31 procent


Ben Bijnens Country Director Coca-Cola Nederland
08-08-2018 | 09:57:00
Bijnens volgt Richard Schlasberg op. Voor Bijnens betekent zijn functie in Nederland een uitbreiding van zijn huidige rol als Country Director van België en Luxemburg


HMSHost International neemt Broodzaak over van NS Stations
03-08-2018 | 11:11:00
Het contract heeft een looptijd van 10 jaar en is per direct goed voor een omzet van 30 miljoen euro per jaar. De komende jaren worden er fors meer reizigers verwacht op treinstations, waardoor een sterke omzetgroei van broodconsumptie wordt voorzien


Retail Development Company en Audax sluiten principeakkoord
03-08-2018 | 10:45:00
De retailformules van beide organisaties worden samengebracht onder Audax Retail. De zusterorganisatie van RDC, groothandelsorganisatie FOOX, blijft zich focussen op haar rol als groothandel


Rabobank en Lowlands lanceren Brasserie 2050
31-07-2018 | 13:02:42
Met Brasserie 2050 is Lowlands dit jaar een horecaconcept rijker. Gerechten met toekomstbestendige ingrediënten moeten niet alleen de smaakpapillen van festivalgangers prikkelen, maar ook aanzetten tot denken


Posthumus, Hamersma en Van Den Arend werken voor Amsterdam Made
31-07-2018 | 12:59:16
Tweejaarlijks reikt stichting Amsterdam Made het Amsterdam Made Keurmerk uit: een kwaliteitscertificaat dat in het leven is geroepen om het consumenten makkelijker te maken lokaal te shoppen


Schiphol kiest RIFF als partner in klantcontact
31-07-2018 | 10:31:00
Door middel van een Europese aanbesteding is een nieuwe partij geselecteerd. Doorslaggevend voor de winst van RIFF was het concept waarin de focus van klantcontact gecontroleerd verschuift van traditionele kanalen – mail en telefoon – naar digitale kanalen


SodaStream lanceert limited edition ter ere van Gay Pride
26-07-2018 | 10:39:00
Ter ere van de Gay Pride lanceert bruiswatermerk SodaStream een limited edition herbruikbare flessen. Onder de naam Love is Love, de eerste huisregel bij SodaStream, voert het wereldwijd campagne om de LHBT-acceptie te vergroten


Bikkelhart kiest CX Company voor optimalisatie conversational commerce
24-07-2018 | 15:24:00
Digital sales- en servicebureau Bikkelhart en CX Company, operationeel in geautomatiseerde en intelligente klantconversaties, gaan een samenwerking aan. Bikkelhart gaat het conversation platform Digital CX inzetten om conversational commerce


Grolsch's Kornuit verduurzaamt met circulaire bekers op festivals
24-07-2018 | 10:58:00
Bierbrouwer Grolsch gaat voor haar biermerk Kornuit starten met het gebruik van circulaire drinkbekers op festivals. Het gaat om een pilot op acht à tien evenementen dit seizoen. Organisatoren van festivals krijgen daarbij een fullservicepakket aangeboden