Headlines.
Nieuws.
SPAR de Buck in Hulst opent The Tosti Club
06-05-2021 | 09:31:00
SPAR opent een shop-in-shop locatie van The Tosti Club in Hulst. In deze SPAR-vestiging zijn vanaf 6 mei 2021 de Echte Tosti’s verkrijgbaar


Winkelformules DekaMarkt en Dirk zelfstandiger binnen Detailresult Groep
05-05-2021 | 11:39:00
DekaMarkt en Dirk zullen zich opnieuw zelfstandiger gaan profileren. Beide familiebedrijven fuseerden in 2008 tot Detailresult Groep, waarbij de organisaties profiteerden van schaal- en synergievoordelen


Albert Heijn opent AH to Go op het Media Park
30-04-2021 | 15:07:00
Op maandag 3 mei 2021 opent Albert Heijn op het Media Park in Hilversum de deuren van een AH to Go-winkel. De convenience store is op weekdagen van 08:00 tot 17:30 uur geopend voor alle bewoners en bezoekers van het Media Park en biedt een breed assortiment aan verse, gezonde en grab and go-producten


Gazelle opent zesde Experience Center in Haarlem
29-04-2021 | 13:39:00
Gazelle heeft de deuren geopend van zijn zesde Experience Center in Haarlem. Op deze plek kunnen consumenten terecht voor het testen van alle elektrische Gazelle-fietsen


[Marketing Report Radio] Geert Frank: Vergeet oude koffie uit de supermarkt, Frank & Fresh Coffee brandt de bonen vers voor je
29-04-2021 | 11:03:46
Geert Frank is mede-oprichter van Frank & Fresh Coffee, dat op 1 april van start ging. Hij heeft een rijk verleden als marketeer bij allerlei bedrijven in de foodsector biedt nu via internet vers gebrande koffie aan


[Marketing Report Radio] Alwin Snippe: Greetz maakt Nederland attenter
29-04-2021 | 10:33:27
Alwin Snippe is Head of Marketing bij Greetz. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over de groei van het bedrijf in de afgelopen zeven jaar, hoe attent Nederlanders zijn, de recente campagne en meer


Nederland staat klaar om weer te winkelen
29-04-2021 | 09:58:32
Na een maandenlange sluiting opende de Nederlandse retail op 28 april 2021 haar deuren. DPG Media onderzocht wat de impact is geweest van de (tijdelijke) sluiting van de niet-essentiële winkels op het koopgedrag en blikt vooruit op de winkelopening


DekaMarkt steunt Artis
28-04-2021 | 14:03:00
DekaMarkt heeft dierentuin Artis een donatie gegeven van 46.674 euro. Middels een landelijke statiegeldactie is bij alle vestigingen bijna 15.000 euro ingezameld. DekaMarkt zelf verhoogde dit bedrag met ruim 30.000 euro. De supermarkt werkt inmiddels 17 jaar samen met Artis


Milka viert 120-jarig bestaan met campagne
22-04-2021 | 12:58:00
Milka bestaat 120 jaar en het merk viert dat met een campagne, waarbij de Stichting Jarige Job wordt gesteund. Ook zijn er acties voor consumenten


Shopify en Pinterest breiden samenwerking uit
21-04-2021 | 16:13:00
Shopify breidt de samenwerking met Pinterest uit naar 27 landen, waaronder Nederland. Het Shopify Pinterest-kanaal is vanaf nu ook actief in onder meer Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Brazilië


Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial  
20-04-2021 | 11:20:12
Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen


[Startups] Frank & Fresh Coffee brandt koffie op bestelling
19-04-2021 | 14:15:00
Nederlanders drinken oude koffie! Koffiebonen in de supermarkt zijn gemiddeld minimaal twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is. Het koffiemerk Frank & Fresh Coffee brengt hier verandering in met vier verse koffies


Vinobox: wijn zoals wijn bedoeld is
19-04-2021 | 13:55:00
Wijn die zeker weten goed smaakt, zonder dat ’t te veel moeite of geld kost: dat wilde ondernemer Flip Harmsma familie en vrienden bieden. Hij richtte Vinobox op: hét online wijnadres voor de liefhebbers


My Jewellery opent winkels in Leiden en Nijmegen
15-04-2021 | 19:22:00
Het sieradenmerk My Jewellery opent op 17 en 24 april winkels in Leiden en Nijmegen. Roze velvet gordijnen, poefjes, neonletters en blokkeneilanden met sieraden: de shops krijgen de bij My Jewellery passende uitstraling


Burger King komt met bestellen via de app en stimuleert daarmee asociaal gedrag
09-04-2021 | 13:52:00
Burger King komt als Quick Service Restaurant met een app waarmee klanten als gast zelf kunnen bestellen. Ze kunnen betalen met iDeal en laten weten dat ze er zijn om de bestelling mee te nemen


Webshop Goedkopekutspullen.nl start proef met one hour delivery
08-04-2021 | 12:51:00
De erotische webshop goedkopekutspullen.nl start met een proef waarbij binnen één uur bezorgd wordt. Het idee achter deze turboservice is dat als mensen in een erotische stemming zijn, zij niet dagen hoeven te wachten om iets met die behoeftes te doen


Albert Heijn komt met spaaractie MoestuinMaatjes
06-04-2021 | 15:58:29
De jaarlijkse spaaractie van Albert Heijn voor zaaisetjes krijg dit jaar een vervolg in de vorm van MoestuinMaatjes. De setjes bestaan uit een groentesoort en zaden voor een kruid of bloem die als maatje erbij hoort. De actie legt de nadruk op biodiversiteit


[Onderzoek] Mediabrands: Retail Buying Study toont grote verschuivingen shopgedrag aan
01-04-2021 | 16:09:00
Het online shopgedrag is in bijna alle retail categorieën met 50 procent gestegen. Een en ander is een gevolg van de coronacrisis. De jaarlijkse Mediabrands Retail Buying Study toont dit aan


[Marketing Report Radio] Jeremiah Albinus (Fonq) over online interieurartikelen verkopen, de vrouw als koper en meer
30-03-2021 | 09:57:00
Jeremiah Albinus is CEO van Fonq, de bekende webwinkel voor huis en interieur. Het bedrijf ziet zich al pionier op het gebied van meubels via internet verkopen. De rol van vrouwen als koper is daarbij erg belangrijk, zo vertelt hij bij Marketing Report Radio


Tientallen producten Gekozen Product van het Jaar 2021
23-03-2021 | 10:27:00
De 53 winnaars van de verkiezing het Gekozen Product van het Jaar 2021 zijn bekendgemaakt. Ook dit jaar namen tientallen merken deel aan de jaarlijkse productverkiezing en lieten hun allerlaatste producten testen door ruim 10.000 consumenten


Albert Heijn opent eerste onbemande to go
04-03-2021 | 11:39:33
In Dordrecht is de eerste onbemande Albert Heijn to go geopend. De supermarkt werkt samen met het Zwitserse bedrijf Selecta om in kantoren kleine supers te openen waar medewerkers producten kunnen kopen, bijvoorbeeld voor de lunch


VIA publiceert playbook Marketplaces in het e-commercelandschap
25-02-2021 | 12:56:00
De Taskforce e-commerce van VIA heeft het playbook Marketplaces in het e-commercelandschap gepubliceerd. Daarmee wil de taskforce meer inzicht bieden in de impact van marketplaces op de (online) retailbranche, de sterke en zwakke punten van marketplaces in kaart brengen en domeinspecifieke spelers uitlichten


[Interview] Marjolijn Meynen over terug naar de essentie met de Bijenkorf
22-02-2021 | 14:27:00
Marjolijn Meynen is Chief Marketing Office bij de Bijenkorf. Bij Marketing Report Radio vertelt ze over de rol van kunst en cultuur bij de Bijenkorf, door de tijden heen gasten bedienen, duurzaamheid en terug naar de essentie


Renoon lanceert duurzaam online modeplatform via app en website
17-02-2021 | 17:10:00
Renoon heeft een modeplatform gelanceerd via een website en app waarop klanten winkelen op basis van persoonlijke stijl en waarden. De kern van het platform is duurzaamheid en mode


DEEN verkoopt winkels aan Albert Heijn, Vomar en DekaMarkt
16-02-2021 | 11:21:00
Supermarktketen DEEN houdt op te bestaan. Alle 80 winkels, de twee distributiecentra en alle andere bedrijfsonderdelen worden verkocht. Kopers zijn Albert Heijn, Vomar en DekaMarkt, die elk een deel van de winkels overnemen


Ocean Outdoor start met Click&Collect-campagne
10-02-2021 | 16:42:00
Ocean Outdoor heeft onder de naam Click&Collect een campagne gelanceerd om de retailers een hart onder de riem te steken vanwege de coronacrisis. In 2020 was Ocean Outdoor actief met het MKB Steunfonds


Rechtbank laat met verlaagde boetes ACM-oordeel intact over misleiding KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo
05-02-2021 | 16:27:00
De rechtbank bevestigt de door de ACM afgegeven boetes aangaande misleidingen door KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo. De boetes zijn wel door de rechtbank verlaagd


[Interview] Jorieke de Vries van Lidl over het merk Lidl, de coronacrisis en duurzaamheid
22-01-2021 | 14:04:00
Jorieke de Vries is head of marketing bij Lidl Nederland. Ze werkt meer dan 11 jaar voor Lidl en heeft geholpen het Lidl-merk in Nederland op de kaart te zetten


Plus start samenwerking met Talpa Network voor Marble Mania
22-01-2021 | 11:37:05
Supermarkt Plus en Talpa Network zijn een partnership aangegaan en komen onder de naam Marble Mania vanaf 21 januari 2021 met een programmaformat omtrent knikkeren. In deze familieshow gaan elke week drie bekende Nederlanders de knikkerstrijd met elkaar aan


[Onderzoek] Nielsen: 44,7 miljard euro aan supermarktomzet in 2020 doet records sneuvelen
21-01-2021 | 17:10:48
Het jaar 2020 was een zeer turbulent jaar voor de supermarktbranche. De omzet bereikte in 2020 (inclusief week 53) met 44.7 miljard euro een recordhoogte. Dit betekende een groei van 11.2 procent ten opzichte van 2019, daar waar de gemiddelde groei van de afgelopen 3 jaar 3.5 procent bedroeg