Headlines.
-
Louwman Group en Fietsvoordeelshop.nl bundelen krachten
Louwman Group heeft een belang genomen in Fietsvoordeelshop.nl. Door de samenwerking kan Fietsvoordeelshop.nl zijn groeiplannen sneller realiseren -
We winkelen (weer) vaker online en hebben steeds vaker klachten
Van de Nederlanders die in 2019 online winkelden heeft de helft klachten. In 2015 zei 40 procent problemen te hebben ervaren met online aankopen. Te late levering is de meest genoemde klacht. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2019 van het CBS -
Fitzroy brengt whitepaper Retail Remixed uit over online koopgedrag millennials en gen Z
De whitepaper tackelt de vraag hoe webwinkeliers de opkomende generaties aan zich kunnen binden zonder hun huidige klant uit het oog te verliezen -
Jet van Nieuwkerk maakt podcasts voor Karwei
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs -
Nep-aanbiedingen bij bekende webwinkels
Wehkamp en andere bekende webwinkels stunten met aanbiedingen die helemaal niet zo goed zijn als ze lijken. Prijzen worden kunstmatig verhoogd waarna de aanbiedingsprijs heel aantrekkelijk lijkt. De echte korting is lager dan de websites stellen
Nieuws.
Louwman Group en Fietsvoordeelshop.nl bundelen krachten
Louwman Group heeft een belang genomen in Fietsvoordeelshop.nl. Door de samenwerking kan Fietsvoordeelshop.nl zijn groeiplannen sneller realiseren
We winkelen (weer) vaker online en hebben steeds vaker klachten
Van de Nederlanders die in 2019 online winkelden heeft de helft klachten. In 2015 zei 40 procent problemen te hebben ervaren met online aankopen. Te late levering is de meest genoemde klacht. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2019 van het CBS
Fitzroy brengt whitepaper Retail Remixed uit over online koopgedrag millennials en gen Z
De whitepaper tackelt de vraag hoe webwinkeliers de opkomende generaties aan zich kunnen binden zonder hun huidige klant uit het oog te verliezen
Jet van Nieuwkerk maakt podcasts voor Karwei
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs
Nep-aanbiedingen bij bekende webwinkels
Wehkamp en andere bekende webwinkels stunten met aanbiedingen die helemaal niet zo goed zijn als ze lijken. Prijzen worden kunstmatig verhoogd waarna de aanbiedingsprijs heel aantrekkelijk lijkt. De echte korting is lager dan de websites stellen
Albert Heijn opent kassaloze winkel op Schiphol
Twee maanden lang staat er bij Schiphol een testwinkel van Albert Heijn. Het winkeltjes kent geen kassa’s en klanten betalen voor hun boodschappen zodra ze ermee de deur uit lopen
Audax Groep neemt Bruna over
Audax Groep neemt in 2020 Bruna van Shared Stories Group over. Als gevolg van de overname zal Bruna onderdeel worden van Audax Groep
Bijenkorf brengt marketingbudget terug: geen Turn on the Lights
De Bijenkorf heeft tientallen medewerkers wegbezuinigd en de jaarlijkse lichtshow Turn on the Lights in Amsterdam geschrapt. Dit schrijft het Financieele Dagblad op basis van uitgelekte documenten van het warenhuis
Alpine Hearing Protection neemt Thunderplugs/Bananaz over
Alpine Hearing Protection heeft Thunderplugs/Bananaz overgenomen. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in gehoorbescherming
Mirage Retail lanceert winkelketen MINISO in Nederland
Mirage Retail Group en Mazuli Group hebben overeenstemming bereikt over de exclusieve franchise-rechten van de winkelketen MINISO in Nederland. Deze jonge Japanse winkelformule opende in 2013 haar eerste winkel in China en telt inmiddels 4800 winkels in 86 landen. MINISO opent in het voorjaar 2020 winkels in Amsterdam, Utrecht en Eindhoven
Max Verstappen wordt het gezicht van CarNext.com
CarNext.com, de pan-Europese marktplaats voor jong gebruikte auto’s, zet vanaf 2020 Formule 1-coureur Max Verstappen in als boegbeeld van het merk
Nederlander kiest webshop uit op reviews, Belg op prijs
Nederlanders bepalen hun keuze voor een webwinkel vooral op basis van de reviews. Belgische consumenten kijken juist meer naar de laagste prijs. Dat blijkt uit een poll van Trustpilot onder 2500 online shoppers
Jumbo en Helden brengen Jumbo-editie Helden uit
Supermarktketen Jumbo en mediamerk Helden brengen een speciale Jumbo-editie van Helden Magazine uit. Het magazine is vanaf woensdag 6 november 2019 beschikbaar bij alle Jumbo supermarkten in heel Nederland
[Interview] Thomas Thiadens: Zonder digitalisering vallen retailers om
Thomas Thiadens is Managing Director van Windowsketch. Hij volgde in september oprichter en eigenaar Floris Sanders op. We spreken hem over wat de digitale labels op de schappen supermarkten in binnen- en buitenland kunnen brengen
Jumbo voltooit overname Agrimarkt
De coöperatie CZAV heeft alle aandelen en vastgoedlocaties verkocht aan Jumbo. Het supermarktbedrijf is hiermee eigenaar geworden van zes Agrimarktwinkels in Zuidwest-Nederland
Ludo Bijvoet treedt terug als algemeen directeur van Blokker B.V.
Ludo Bijvoet, algemeen directeur van Blokker B.V. treedt terug. Mirage Retail Group, de voormalige Blokker Holding, benoemt Egbert Abrahams en Ynse Stapert in de Raad van Bestuur
Bas Luten en Geeske Burema per 1 januari 2020 in directie SPAR
Per 1 januari 2020 heeft SPAR Bas Luten tot directeur Finance & IT benoemd. Geeske Burema is benoemd tot commercieel directeur
We Fashion en LINDA. komen met serie en gepersonaliseerde trui
LINDA. begint op de site de serie Citroenstraat 10. De reeks is een samenwerking met kledingketen WE Fashion. Ook Talpa Fictie en Net5 hebben meegewerkt aan de productie, die ook op Net5 te zien zal zijn
Marqt en Udea-Ekoplaza willen samengaan; ruzie tussen aandeelhouders
Udea en Marqt hebben aangekondigd samen te willen gaan. Udea is het bedrijf achter Ekoplaza. Marqt dat nooit winst heeft gemaakt, zal volgens de aankondiging blijven bestaan met kleinere eet- en drinkwinkels alsmede keuken en online-activiteiten
Zalando wil meer vrouwen in de top
Zalando heeft aangekondigd een evenwichtige vertegenwoordiging van mannen en vrouw op de hoogste zes managementniveaus te willen bewerkstelligen voor eind 2023
Eyewish kiest voor Studio Influence
Eyewish Opticiens heeft Studio Influence gekozen als partner voor het ontwikkelen van influencermarketingcampagnes. Studio Influence wordt verantwoordelijk voor de overkoepelende influencermarketingstrategie van de optiekketen
Intertoys schakelt Rumag in voor promotie speelgoedboek
De komende weken zal diverse content gedeeld worden via Rumag om met de doelgroep herinneringen op halen. In de eerste video roept Intertoys consumenten op om alle nepspeelgoedboeken in te ruilen voor het enige echte Speelboek
Negen voormalig Intertoys-winkels worden Jase&Joy
Negen speelgoedwinkels die enkele maanden geleden hun contracten met Intertoys verbraken, hebben zich aangesloten bij een nieuwe speelgoedwinkelformule van Euretco met de naam Jase&Joy
MediaMarkt opent in Leidschendam zijn vijftigste winkel
MediaMarkt opent zijn vijftigste winkel. Met de opening van de winkel geeft MediaMarkt verder vorm aan de omnichannelstrategie: de kracht van de combinatie van online en fysieke winkels.
[Interview] Johan van der Zanden: We hebben gezocht naar een manier om een meer consistent merkbeeld neer te zetten
Albert Heijn introduceerde onlangs een nieuw personage voor de reclamespotjes: Ilse. We spreken erover met Johan van der Zanden, vice-president marketing en communicatie bij Albert Heijn
Jumbo koopt extra modelauto’s Max Verstappen in
Jumbo laat extra Max Verstappen-modelauto’s produceren in verband met de recente spaaractie. Alle eerder ingekochte modellen zijn op, terwijl klanten nog een paar dagen hun zegels kunnen inwisselen en een auto bestellen tegen bijbetaling
MediaMarkt komt met retourtermijn van 100 dagen
Bij MediaMarkt gaat de retourtermijn van 30 naar 100 dagen. Het bedrijf heeft de algemene voorwaarden daartoe aangepast
Rotterdammers kunnen voortaan melk bestellen uit eigen stad via Picnic
Picnic heeft als eerste thuisbezorg-supermarkt een overeenkomst gesloten met de Floating Farm in Rotterdam. Rotterdamers kunnen voortaan Rotterdams geproduceerde dagverse melk bestellen en gratis thuis laten bezorgen
Audax benoemt Jeroen Naalden tot CFO
Jeroen Naalden is per 1 oktober 2019 CFO bij Audax Groep B.V. Hij wordt verantwoordelijk voor de optimalisatie van de financiële bedrijfsvoering en -processen, de clusters Vastgoed en Diensten, Internal Audit, ERP en Business Intelligence
Albert Heijn en National Glamour Day werken samen
Glamour kondigt een speciale National Glamour Day aan, in samenwerking met Albert Heijn. Bij de supermarkt is voor het eerst een shopping guide te krijgen bij aankoop van deelnemende merken