Headlines.
Nieuws.
CroudX is de eerste Shopify e-commerce agency van Nederland
20-01-2022 | 08:46:00
Het recent gelanceerde CroudX is een online marketing agency exclusief voor Shopify-gedreven webwinkels. Het bedrijf creëert een AI-gedreven ‘shopping boulevard’ online


Gorillas benoemt Luanne Calvert tot Chief Marketing Officer
18-01-2022 | 10:35:00
Flitsbezorgdienst Gorillas heeft Luanne Calvert benoemd tot Chief Marketing Officer. Zij heeft in leidinggevende functies merken als Virgin en Google helpen opbouwen


[Interview] Martin van Velzen (Blokker): Duurzaamheid is geen trend maar een hygiënefactor
18-01-2022 | 07:37:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Martin van Velzen, Director Marketing & e-Commerce bij Blokker


Jumbo en Gorillas werken samen in Nederland en Vlaanderen
03-01-2022 | 10:15:00
Jumbo Supermarkten en instant on-demand bezorgbedrijf Gorillas zijn een partnerschap aangegaan rondom samenwerking in Nederland en Vlaanderen


Plus en Coop kunnen fuseren na afstoting 12 supermarkten
23-12-2021 | 12:38:00
Plus en Coop mogen fuseren. Dit heeft de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) bekend gemaakt. Twaalf supermarkten in dorpen waar anders te weinig concurrentie zou ontstaan, moeten worden verkocht


Jumbo bovenaan in GfK Kerstrapport
16-12-2021 | 11:31:00
Jumbo Supermarkten voert dit jaar opnieuw als beste landelijke supermarkt de ranglijst aan in het GfK Kerstrapport. CEO Frits van Eerd, leden van de Jumbo directie en verschillende Jumbo ondernemers kregen dit nieuws vanochtend


CCV: stevige stijging van online transacties tijdens en voor Black Friday week
01-12-2021 | 10:41:00
CCV, leverancier van betaaloplossingen, heeft een stevige stijging gezien van het aantal online transacties in de twee weken voor en in het bijzonder in de Black Friday week. Dit komt door de coronacrisis, een vrees voor een tekort aan producten voor de feestdagen en de groei van e-commerce


HEMA en 100% NL samen in actie voor War Child
30-11-2021 | 15:20:00
HEMA, radiostation 100% NL en War Child hebben onder het motto Laat Kinderen weer Dromen een War Child-pyjama ontwikkeld die verkrijgbaar is bij de HEMA-filialen en online. 25 procent van de opbrengst gaat naar War Child


ACM: EU komt met betere bescherming consumenten tegen nepaanbiedingen
24-11-2021 | 12:51:48
Per mei 2022 worden regels ingevoerd als gevolg van gewijzigde Europese regelgeving bij aanbiedingen. Daarbij moet de referentieprijs bij een aanbieding (van/voor) daadwerkelijk 30 dagen voorafgaand aan de aanbieding zijn gevoerd


[DPG Grow] Het beslissingsproces van boodschappen
23-11-2021 | 13:17:44
Onlangs heeft Panel Inzicht in opdracht van DPG Grow het beslis- en aankoopproces van dagelijkse aankopen onderzocht. Wat blijkt? Boodschappen doen verandert op veel vlakken, maar het traditionele rolpatroon blijft


Logitech opent boutique experience shop in MediaMarkt Tech Village Rotterdam 
18-11-2021 | 17:12:00
Logitech heeft een experience shop in MediaMarkt Tech Village Rotterdam geopend. Deze boutique staat volledig in het teken van de Logitech producten én het beleven daarvan


Consumenten willen geen ongerichte verspreiding reclamedrukwerk, gerichte reclame wel welkom
17-11-2021 | 15:14:00
Ongevraagde, ongerichte verspreiding van folders kan worden verboden. Dat stelt 74 procent van de deelnemers aan een poll van het AVROTROS-programma Radar. Een meerderheid wil wel graag folders ontvangen, maar dan als zij dat wensen. 40 procent zou dat doen met een ja/ja-sticker


DPG Grow-podcast Brandkast! 4 met Simone van Trojen van LaDress
17-11-2021 | 10:36:00
In aflevering 4 van de podcast Brandkast is Simone van Trojen te gast van LaDress. Ze wordt geinterviewd door Dominique Henskens en Roger Verdurmen die in elke aflevering op zoek gaan naar inzichten en verhalen op het gebied van branding en storytelling


ACM start consumentencampagne veilig online winkelen: Eerst checken, dan bestellen
11-11-2021 | 16:59:00
De Autoriteit Consument & Markt start met de feestdagen in het zicht de campagne: Eerst checken, dan bestellen via social media en radio. Daarmee wil de ACM consumenten erop wijzen dat ze vooraf kunenn checken of een aanbieder wel betrouwbaar is


[Interview] Paul Alberts: BrandBase laat klanten terugkomen met innovatieve spaaracties
11-11-2021 | 11:12:00
Paul Alberts is oprichter en Managing Director van BrandBase, ook wel the comeback company. Ze komen met spaar acties waardoor klanten naar een retailer teruggaan voor extra aankopen. Hij vertelt over toonaangevende projecten van zijn bedrijf


BCC en Blokker bundelen zowel online als offline de krachten
10-11-2021 | 16:40:54
Op 11 november 2021 opent BCC zijn eerste shop-in-shop bij Blokker aan de Gedempte Gracht 36 in Zaandam. Beide winkelformules behoren tot de Mirage Retail Group


De Bijenkorf brengt retail online met digitale experience
09-11-2021 | 09:51:00
De Bijenkorf en Dept creëerden een magische, branded experience die de verwondering van het bekijken van een mooie etalage op een digitale manier tot leven laat komen in de feestdagencampagne, genaamd Bewonder & verwonder


Juf Roos, Jill Schirnhofer en Britt Dekker in HEMA's eerste Sintmagazine
08-11-2021 | 12:11:00
HEMA brengt voor het eerst een Sintmagazine uit. Een magazine vol speelgoed, knutselspullen en cadeaus voor jong en oud en met veel exclusief voor HEMA gecreëerde creatieve content die via QR-codes te bekijken is


Websuper Picnic opent distributiecentrum in Heerenveen
03-11-2021 | 10:32:53
Online supermarkt Picnic opent begin januari een nieuw distributiecentrum in Heerenveen, om vanuit daar de gratis bezorging van boodschappen uit te rollen in Friesland, Drenthe en Groningen


Mirage Retail Group verkoopt Big Bazar aan Heerke Kooistra
27-10-2021 | 12:07:00
Mirage Retail Group verkoopt Big Bazar aan BB Retail. BB Retail is een bedrijf van Heerke Kooistra en Mirage Retail Group is van Michiel Witteveen


HEMA gaat vernieuwen en zet in op duurzaamheid
26-10-2021 | 15:10:00
HEMA heeft aangekondigd met een gewijzigde strategie zichzelf weer onmisbaar te willen maken in het alledaagse leven van haar klanten. De focus is daarbij onder meer op onderscheidende producten en duurzaamheid, een omni-channel benadering en samenwerking met Jumbo


Albert Heijn lanceert jaarabonnement Mijn Albert Heijn Premium
26-10-2021 | 14:55:00
Albert Heijn introduceert een omnichannel-abonnement voor klanten: Mijn Albert Heijn Premium. Hiermee kunnen klanten in de winkel en bij online bestellingen besparen op hun dagelijkse uitgaven


[Marketing Report Radio] Nienke van de Streek over de marketing van Aldi
21-10-2021 | 12:42:00
Nienke van de Streek is Managing Director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het het opbouwen van een marketingafdeling bij Aldi Nederland en de campagnes die Aldi voert


[Marketing Report Radio] Ard Bossema over Grolsch als speler in de biermarkt
21-10-2021 | 12:19:00
Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt


[Marketing Report Radio] Brenda Smith over Kruidvat als crossmediaal merk
21-10-2021 | 11:26:00
Brenda Smith is Director Marketing & Customer Experience bij A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer Kruidvat en Trekpleister. Ze is ook Cross Media Vrouw van het jaar 2021. Te gast bij Marketing Report Radio spreken we haar over het crossmedial positioneren van haar merken


Jumbo komt met sinterklaas-editie BOZU
21-10-2021 | 00:15:00
BOZU Hard Seltzer heeft een Sinterklaas-editie op de markt gebracht in samenwerking met Jumbo, die het product exclusief verkoopt. De BOZU Pepernoot is verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage bij geselecteerde filialen van Jumbo en op de website van Jumbo


Gorillas haalt 1 miljard dollar op bij financieringsronde
19-10-2021 | 11:50:00
Gorillas, een on-demand boodschappendienst, heeft bijna een miljard dollar opgehaald in een Serie C-financieringsronde. Het is de grootste financiering van een niet-beursgenoteerd bedrijf in de Europese boodschappenbezorgingssector tot nu toe


Verbod op neprecensies en verwijderen kritiek online winkels
14-10-2021 | 11:41:25
Er komt in 2022 een verbod op het (laten) plaatsen bij webwinkels en digitale platforms van valse consumentenbeoordelingen. Bij zoekresultaten moet bovendien altijd duidelijk worden gemaakt dat het betaalde reclames betreft of dat er is betaald om een hogere plaatsing te krijgen


Corona stuwt Twinkle100 tot ongekende hoogte
14-10-2021 | 11:13:07
De grootste online verkopers in Nederland zagen in 2020 hun omzet groeien met ruim 45 procent. Met een omzet van 3,3 miljard euro is bol.com opnieuw lijstaanvoerder van de Twinkle100 en loopt nog verder uit op Coolblue en Albert Heijn


Albert Heijn komt met The Masked Singer-verspakketten
11-10-2021 | 10:55:32
Op 15 oktober start een nieuwe serie van The Masked Singer bij RTL 4. Exclusief bij Albert Heijn zijn er vanaf 11 oktober tien speciale The Masked Singer-verspakketten verkrijgbaar