Headlines.
Nieuws.
[Onderzoek] Mannen sneller beïnvloed door influencermarketing
16-11-2018 | 08:38:00
Ruim 70 procent van de Nederlanders tussen achttien en veertig jaar bekijkt met regelmaat content van influencers. En ondanks dat het merendeel van die content is gericht op vrouwen, is juist de man de meest actieve bezoeker. Dit blijkt uit onderzoek


NAGF start pilotprogramma in Dirk
13-11-2018 | 13:52:00
Dirk-filiaal Leidschenveen deed mee aan een pilotprogramma, met als doel de aankoop van groenten en fruit aan te moedigen. Met de interventie onderzoekt het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) de potentie van nudging


[CBS] Detailhandel zet 1,7 procent meer om in september
13-11-2018 | 13:00:00
De detailhandel heeft in september 1,7 procent meer omgezet dan in september 2017, meldt het CBS. Het verkoopvolume groeide met 1,9 procent


PET Coca-Cola bestaat eind 2019 uit 50 procent gerecycled plastic
13-11-2018 | 10:26:00
Coca-Cola in Nederland kondigt aan dat tegen eind 2019 al hun plastic flessen zullen bestaan uit 50 procent gerecycled plastic. Hiermee lopen ze vooruit op de doelstelling van 2025


[CBS] Aantal faillissementen neemt toe
12-11-2018 | 09:44:00
Het aantal failliet verklaarde bedrijven is toegenomen. In oktober 2018 zijn er 40 bedrijven meer failliet verklaard dan in september, meldt het CBS. In september bereikte het aantal faillissementen nog het laagste niveau na 2000


[Column] Mike Kruizinga: Black Friday, Happy Friday?
06-11-2018 | 13:53:00
Het is alweer november en dus komen kortingsdagen zoals Singles Day, Black Friday en Cyber Monday er weer aan. Een beetje retailer doet hier aan mee. Toch? Maar is het eigenlijk wel aantrekkelijk om mee te doen?


De Bijenkorf onthult etalages feestseizoen
06-11-2018 | 10:10:00
De Bijenkorf onthulde begin november de etalages voor het feestseizoen met dit jaar als thema: Make classic fantastic. Via augmented reality komen de etalages tot leven. Hierin speelt Bobbie de Beer de hoofdrol. Bobbie helpt in de gehele campagne


[Column] Menno van der Steen: Wordt de consument minder impulsief?
02-11-2018 | 08:22:00
De Retail Buying Study 2018 ontleedt ons koopgedrag en geeft antwoord op de vraag hoe consumenten kopen, hoe zij zich oriënteren, welke informatiebronnen daarbij belangrijk zijn


Fashionchick-oprichters stappen in Shopsuite
31-10-2018 | 10:09:00
Shopsuite, een product recommendation start-up, heeft 300.000 euro groeikapitaal opgehaald om redactionele content van publishers te voorzien van productaanbevelingen


Jumbo snacks krijgen Beter Leven keurmerk
29-10-2018 | 10:44:00
In de landelijke Beter Leven Week van de Dierenbescherming voorziet Jumbo opnieuw een aantal van haar producten met het Beter Leven keurmerk. Een groot deel van de huismerksnacks heeft nu ook het keurmerk, waaronder de kroketten en bitterballen


RONIN Amsterdam stelt vier Senior Designers aan
29-10-2018 | 10:20:00
RONIN Amsterdam bestaat twee jaar en het team van vier oprichters is inmiddels uitgegroeid naar twaalf man. Inmiddels zijn ze ook uit hun jas gegroeid in hun huidige kantoor door de uitbreiding van het team met visual design


Havaianas lanceert speciale editie met Warner Bros.
29-10-2018 | 08:42:00
Havaianas en Warner Bros. Consumer Products hebben een samenwerking gelanceerd speciaal voor vrouwen, met één van de beroemdste superheldinnen ter wereld: Wonder Woman


XITE maakt muziekvideocampagne voor The Athlete's Foot
29-10-2018 | 08:24:00
XITE en The Athlete's Foot lanceren een campagne voor de sneakerstoreketen met de release van Jacin Trill's muziekvideo voor zijn laatste single Me Wave. Beelden uit de videoclip zijn doorvertaald zodat deze te gebruiken zijn op ieder medium


[Column] Bart Lakeman: De onbewuste kracht in consumptie
26-10-2018 | 08:41:00
In ons dagelijks werk spreken wij, marketingprofessionals, met regelmaat over behoeftes van consumenten. Als we goed in staat zijn die behoefte te begrijpen en er op in te spelen, kunnen merken relevant zijn


Hunkemöller partnert met Selligent Marketing Cloud voor e-mailmarketing
25-10-2018 | 10:45:00
Selligent Marketing Cloud, bedrijf voor B2C marketing automation, is door Hunkemöller verkozen om de gepersonaliseerde e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen. Hunkemöller is het snelst groeiende lingeriemerk in Europa


[Onderzoek] Webshops: focus op generatie Z in december
25-10-2018 | 09:25:00
Generatie Z; achttien tot 24-jarigen, blijft ons verrassen. De ongrijpbare generatie die bestaat uit zogeheten mobile natives, koopt van alle generaties het vaakst decembercadeaus. Maar liefst 88 procent van mensen in deze leeftijdscategorie


Jumbo opent 600e winkel in Vught
24-10-2018 | 08:03:00
Jumbo opent op 24 oktober de 600e supermarkt in de omgebouwde EMTÉ winkel aan Moleneindplein 109 in Vught. De huidige medewerkers van de winkel blijven voor de vaste klanten het vertrouwde gezicht


Universiteit van Amsterdam ontwikkelt virtuele supermarkt voor diabetici
16-10-2018 | 06:55:00
UvA-wetenschappers gaan een virtuele supermarkt ontwikkelen, speciaal voor mensen met diabetes type 2. Met deze toepassing kunnen gebruikers zichzelf trainen om verleidingen beter te weerstaan en zo gezondere keuzes te maken


Mede-oprichter TBWA/Neboko Cor den Boer ontwikkelt broodje
12-10-2018 | 07:49:00
Op het eerste gezicht ziet een Vuurbrood er eenvoudig uit: een rond, gevuld en gegrild broodje, dicht aan de randen en bovenop een ingebrand logo. Toch heeft het Cor den Boer, founder, jaren gekost om hiervan het simpele, maar smaakvolle broodje


[Onderzoek] Populariteit duurzame producten stijgt
10-10-2018 | 09:23:00
De bereidheid van consumenten extra te betalen voor duurzame producten stijgt voor het tweede achtereenvolgend jaar: 36 procent van de Nederlandse consumenten is daartoe bereid. Tegelijkertijd stijgt ook de scepsis: 43 procent wantrouwt claims over duurzaamheid


Adobe breidt uit met Magento Commerce Cloud
10-10-2018 | 07:06:00
Adobe maakt het mogelijk om van iedere ervaring een winkelervaring te maken, dankzij de integratie van Magento Commerce binnen Adobe Experience Cloud. Dit stelt ondernemingen in staat om gepersonaliseerde winkelbelevingen te creëren


Opel Talent Academy start opleidingstraject vrouwelijke verkoopadviseurs
09-10-2018 | 14:14:00
De Opel Talent Academy, het eenjarige opleidingstraject van Opel dat geselecteerde kandidaten klaarstoomt tot het vak van verkoopadviseur, is van start gegaan met dertien vrouwelijke kandidaten


Stichting Dutchtainables zet zich in voor een duurzaam Nederland
09-10-2018 | 07:32:00
De recent gelanceerde Stichting Dutchtainables maakt zichtbaar welke Nederlandse innovatieve oplossingen op het gebied van water, voedsel, energie, smart cities & gezondheid wereldwijd het verschil maken. De Stichting wil deze innovaties en iedereen die hieraan bijdraagt een podium geven


Kwantum lanceert vervolgcampagne Echt Wonen
05-10-2018 | 11:13:00
In de afgelopen jaren heeft Kwantum heel doelgericht gewerkt aan de merkinhoudelijke bekendheid en positionering in het woondomein met het communicatieconcept Echt Wonen. Om een succesvolle retailformule te blijven, is vernieuwing belangrijk


Land Rover en Clarks lanceren schoenencollectie Life.Limitless
05-10-2018 | 10:13:00
De Britse merken Land Rover en Clarks hebben hun expertise gebundeld en een herenschoenencollectie met de naam Life.Limitless gepresenteerd. De collectie voor het najaar van 2018 bestaat uit drie ontwerpen die geïnspireerd


Mediabrands Retail Buying Study 2018 - de highlights
04-10-2018 | 11:34:00
De komende jaren ontstaan nieuwe routines in het koopgedrag van mensen. Combinaties van merken, technologie, logistiek en de dagelijkse leefpatronen van mensen vormen nieuwe shoppingmantra’s: Een forens ontdekt het afhalen


[Onderzoek] Paazl: same-day delivery en datumkeuze bovenaan wensenlijst
04-10-2018 | 10:33:00
Same-day delivery en bepalen eigen afleverdatum aankomende feestdagen bovenaan wensenlijst online shoppers


Jumbo introduceert vegetarische en veganproducten
02-10-2018 | 08:59:00
Jumbo introduceert in de komende weken twaalf vegetarische en veganproducten, waaronder vleesvervangers, brood- en toastsalades en snackbroodjes


UNIQLO werkt voor OOH-campagne samen met Havas en JCDecaux
01-10-2018 | 08:51:00
De Japanse modeketen UNIQLO komt naar Nederland en opende op 28 september haar deuren. Om te vieren dat de eerste Nederlandse store opent in Amsterdam pakt UNIQLO uit met een OOH introductiecampagne


[IPG Mediabrands] Nathalie Peters: Redefine Retail Congres
01-10-2018 | 08:32:00
Het zit erop, afgelopen 20 september we hebben ons tweede Redefine Retail Congres congres gehouden in de Undercurrent in Amsterdam Noord. Aan mij de schone taak de dag te moderaten