Marketing Report
Rijksoverheid Dienst Publiek en Communicatie kiest DVJ Insights

Rijksoverheid Dienst Publiek en Communicatie kiest DVJ Insights

De Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken van de Rijksoverheid heeft DVJ Insights gekozen voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes. DVJ Insights kwam naar voren na een aanbesteding.

De Rijksoverheid voert verschillende campagnes om burgers te informeren of door haar gewenst gedrag te stimuleren. Bekende voorbeelden zijn onder andere de NIX18 campagne, Preventie woninginbraak en de BOB-campagne. Jaarlijks wordt over de effectiviteit van deze campagnes verantwoording afgelegd aan de Tweede Kamer met een Jaarevaluatie. Deze Jaarevaluatie is gebaseerd op de campagne-effectmetingen van individuele campagnes. Sinds 1999 is de coördinatie van het campagne-effectonderzoek als centrale taak bij DPC belegd.
 
DPC deed een marktverkenning en startte vorig jaar een Europese aanbestedingsprocedure voor een onderzoekspartner voor alle campagne-effectmetingen van overheidscampagnes.  

Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights: "De Rijksoverheid is een van de grootste adverteerders van Nederland. Dat we alle campagne-effectmetingen mogen doen is prachtig. De campagnes zijn veelzijdig en het geeft ons de mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan maatschappelijke campagnes. DPC heeft echt ingezet op innovatie. Het op een nieuwe manier kijken naar onderzoek, met uiteraard respect voor het verleden en vooruitkijken naar de toekomst, is belangrijk. Die aanpak past bij DVJ. Ons bureau is gebouwd vanuit een passie voor onderzoek en continue behoefte om onderzoek beter te maken en aan te laten sluiten bij deze tijd. "

www.rijksoverheid.nl
www.dvj-insights.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief