Marketing Report
Roel Schiefelbusch van Mangrove naar The Fightclub

Roel Schiefelbusch van Mangrove naar The Fightclub

Roel Schiefelbusch start per 1 mei bij The Fightclub. Hij zal zich onder meer gaan bezighouden met het stroomlijnen van processen en operationeel aansturen van The Fightclub. Roel is afkomstig van Mangrove, een van de toonaangevende digitale bureaus van Nederland, waarvan hij tevens medeoprichter was. Mangrove is recent overgenomen door Colours.

Roel ziet binnen The Fightclub volop veelbelovende groeimogelijkheden: “The Fightclub is een jong snelgroeiend online bureau waar de innovativiteit en ondernemerschap eruit spuit. In een klein jaar gegroeid naar zo’n 20 specialisten met mooie klanten. Binnen ons vakgebied van online marketing zijn er ook enorme ontwikkelingen op het gebied van o.a. (mobile) marketing automation, AI, blockchain en combinaties daarvan. De komende tijd bekijken we samen met opdrachtgevers in hoeverre dergelijke ontwikkelingen een concurrentieel voordeel kunnen opleveren door relatief vroeg hierin te investeren. Met mijn jarenlange ervaring in de digitale wereld denk ik een belangrijke bijdrage te kunnen leveren aan de verdere groei en ontwikkeling van The Fightclub."

Naast Roel Schiefelbusch, zullen ook Frederique van Osta en Kevin Dooms per 1 mei het team van The Fightclub versterken. Frederique komt van DutchCowboys en wordt als Social Media Marketeer binnen The Fightclub verantwoordelijk voor de distributie van online content voor een selectie aan klanten. Kevin wordt als Social Content Producer naast Leandro Obrie verantwoordelijk voor alle online producties. Van fotografie, film tot editing en distributie via kanalen als Facebook, Instagram en Snapchat.

Stefan Nuijten, CEO The Fightclub: “Met de komst van Roel kunnen we een volgende stap maken voor wat betreft onze groeidoelstellingen, structuur en output. Er is zo goed als geen enkel netwerk agency waarbij alle bedrijven onder één dak zitten. Die usp werkt erg goed voor onze opdrachtgevers en dit willen we verder gaan optimaliseren.”

Tot slot is binnen Fightclub Academy, het interne opleidingstraject, onlangs ook nog een team van junioren gestart. De digitale talenten Nena van de Louw, Joost Petermans en Merijn van den Broek zullen zich intern verder bekwamen op het gebied van alle online specialisaties; SEO, SEA en Social.

The Fightclub is in 2017 opgericht door Michiel Mol, Stefan Nuijten en Maarten Elshove. Onderdeel van ME Worldwide Group, waar een kleine 60 medewerkers onder één dak werken voor klanten als Jupiler, Interpolis, Mora, Verfwinkel, DPD en Jumpsquare. Binnen ME Worldwide vallen ook reclamebureau TCC & development bureau The Red Corner.

www.fightclub-digital.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief