Marketing Report
Roorda en Rijksoverheid introduceren De Bril-Instructor

Roorda en Rijksoverheid introduceren De Bril-Instructor

Voor de vuurwerkcampagne van 2019/2020 gaat de Rijksoverheid een samenwerking aan met Joel Beukers. Beukers is fitnessgoeroe en op Instagram en YouTube populair bij de jongere doelgroep. Hij maakt fitness-vlogs, maar staat vooral bekend om zijn gouden wagenpark en zijn luide kreten. Beukers, alias The Bril-instructor: dé man die je met zijn harde geschreeuw dit jaar drilt om je vuurwerkbril op te zetten.

In een drietal instructievideo’s geeft Beukers op geheel eigen schreeuwende wijze veilig vuurwerktips aan jongeren, zoals hij normaal ook zijn fitnesstips deelt. In de korte video’s staat nu een veilige vuurwerkhandeling centraal: bril op, afstand houden, aansteeklont en lanceer-standaard gebruiken. 

Joeri Jansen, creatief directeur van Roorda: “Vuurwerk afsteken gaat over adrenaline en masculiniteit. Joel Beukers is daar de belichaming van. Via zijn kanalen weten we de juiste doelgroep te bereiken. Dat doen we op zijn geheel eigen over-the-top manier waardoor het niet belerend overkomt of voelt als reclame.”

De instructievideo’s worden ondersteund met de release van zijn nieuwe track en videoclip Goud&Nieuw. Ook hierin wordt de jeugd gedrild om vuurwerk veilig af te steken.

Credits:
Klant: Rijksoverheid / Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat | Verantwoordelijk bij klant: Rob-Jan Hendriks, Zoë Tan, Anouk Drechsel, Charlotte van Slagmaat en Richard Visser | Bureau: Roorda Reclamebureau | Creatie: Tom van der Veldt, Dyon Ruiter en Joeri Jansen | Account: Marleen Delisse en Hans Bauman | Strategie: Floor Busch en David Koop | Regie: Joris Weerts | Productie: DPPLR | Camera: Wouter Verheul | Edit: Ruben Labree en Daan Adèr | Fotografie: Darren Smith | Productie bureau: Marcel Ossendrijver | Mediabureau: Initiative

www.ministerie-van-infrastructuur-en-waterstaat.nl  
www.roorda.nl   
www.initiative.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief