Marketing Report
Roorda ontwikkelt campagne Deel je zorg

Roorda ontwikkelt campagne Deel je zorg

In de aanloop naar de Dag van de Mantelzorg op 10 november begin de campagne Deel je Zorg, ontwikkeld door Roorda Reclamebureau in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. De campagne roept mantelzorgers op om hun zorg te delen.

De campagne laat zien dat het heel normaal is voor mantelzorgers om je zorg te delen. Je zorg delen is een oproep met een dubbele betekenis. Veel mantelzorgers dragen niet alleen zorg maar maken zich ook zorgen. Ook als je niet met zorgtaken bezig bent, draag je de zorgen voor die persoon met je mee. In de tv-commercial staat het letterlijk en figuurlijk dragen van de zorg centraal. We zien verschillende mantelzorgers die, zonder dat de wereld het ziet, de zorg voor iemand bij zich dragen. De commercial eindigt met de oproep om je zorg te delen. Want niet alleen in je directe omgeving is er vaak meer begrip en hulp dan je denkt, ook lokale organisaties kunnen taken van je overnemen.

Arianne van der Rijst, teamleider Informele zorg bij het ministerie van VWS: “Mantelzorgers spelen een hele belangrijke rol in de zorg thuis voor mensen.  Bijna één op de vier Nederlanders zorgt voor iemand. Wij vinden die zorg heel waardevol en bijzonder maar een groot deel van deze groep ziet zichzelf niet als mantelzorger, laat staan dat ze weten welke hulp ze kunnen krijgen. Met deze campagne willen we mantelzorgers laten zien dat we hun zorg herkennen en dat ze er niet alleen voor staan. We roepen hen op om de zorg te delen met hun omgeving of via mantelzorg.nl hulp te vragen bij organisaties in de buurt.”

Joeri Jansen, creatief directeur bij Roorda: “Met deze film brengen we een ode aan alle mantelzorgers. Op een sterk emotionele wijze maken we hun dagelijkse zorg zichtbaar. In de pre-tests van de campagne zagen we dat dit echt bij de mantelzorgers binnen kwam. Ze waarderen dat hun zorg wordt herkend en erkend en halen uit de film dat het eigenlijk heel normaal is dat mantelzorgers hun zorgen delen met anderen zodat mantelzorgers er nooit alleen voorstaan. Voor elkaar zorgen is een verantwoordelijkheid van ons allemaal”.

De tv-commercial wordt ondersteund door persoonlijke verhalen van mantelzorgers. In posters, banners en social video’s vertellen zij hoe en met wie zij hun zorg delen, en geven ze hun beste tips. Onder deze mantelzorgers bevinden zich ook BN’ers als cabaretier Jörgen Raymann, actrice Romana Vrede en 3FM DJ Frank van der Lende. Want met 4,4 miljoen mantelzorgers hoeft niemand het wiel zelf uit te vinden.

Credits:

Bureau: Roorda Reclamebureau | Creatie: Joeri Jansen, Joost van Nistelrooij en Justin van Creij | Strategie: Tabula Rasa en David Koop (Roorda) | Regie: Ismael en Rogier (Pink Rabbit) | DOP: Douwe Hennink | Edit: Martin Heijgelaar | Grading en post production: Captcha | Producer: Marcel Ossendrijver | Design: Jorn Slotboom, Jacqueline Krijnen en Kevin Scheffers | Manager Digital: Alex de Kok | Account: Anne van der Meulen en Oriane Pam | Muziek: Jorrit Kleijnen | Sounddesign: SoundCircus | Fotografie en social content: Krijn van Noordwijk | Verantwoordelijk bij klant: Arianne van der Rijst en Dennis Cohen | Mediabureau: Initiative | PR-bureau: Hvdm

www.roorda.nl
www.initiative.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief