Marketing Report
Roorda wijst fietsers op verbod mobieltje in verkeer

Roorda wijst fietsers op verbod mobieltje in verkeer

Vanaf 1 juli 2019 is het verbod voor het vasthouden van een mobieltje in het verkeer uitgebreid naar alle bestuurders van een voertuig, ook naar fietsers. Wie fietst met zijn of haar telefoon in de hand, riskeert een boete van 95 euro. Roorda Reclamebureau ontwikkelde een campagne om fietsers te wijzen op de uitbreiding van het verbod.

Voor de aftrap van de campagne fietste minister Cora van Nieuwenhuizen in haar eigen jeans met daarop de campagneboodschap geborduurd het Binnenhof op.

Joeri Jansen, Creative Director van Roorda: “Met het concept Laat je telefoon lekker zitten, informeren we niet alleen mensen over de boete maar sporen we direct aan tot het juiste gedrag. In een opvallende serie van diverse achterwerken tonen we het goede voorbeeld en bieden we een concreet handelingsperspectief.”

Credits:
Creative Director: Joeri Jansen | Art Director: Dyon Ruijter  | Copy Writer: Tom van der Veldt | Strategie: Floor Busch (Roorda) en Christine Swankhuisen (Tabula Rasa) | Bureauproducer: Rosalie Sentse | Account: Ellis Vis | Typografie: Jorn Slotboom | Fotografie: Arthur Mebius | Styling: Angela Kuperus | Beeldbewerking: Stephan Lesger | Opdrachtgever: Michiel Dammen (DPC) en Rob Jan Hendriks (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat) | Media inkoop: Initiative

www.roorda.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief