Ruud Frambach wint de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018

Ruud Frambach wint de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018

28-11-2018 11:15:00 | Door: Max Vlugt | hits: 1547 | Tags:

Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. Dat heeft Platform Innovatie in Marketing (PIM) bekendgemaakt. De PIM Marketing Literatuur Prijs is dit jaar voor de zestiende keer uitgereikt. Tijdens de drukbezochte presentatie in de Jaarbeurs in Utrecht, waar de genomineerde auteurs van de beste marketingboeken van 2018 een toelichting gaven op hun publicaties, mochten Guy van Liemt en Gert Koot de award voor het Beste Marketing Studieboek 2018 in ontvangst nemen voor hun boekwerk Marketingcommunicatie in 14 stappen.

Top 3 marketingboeken 2018

In een eerder stadium had de jury uit meer dan 40 marketingboeken al twaalf boeken geselecteerd die het predicaat nominatie voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2018, dé marketingliteratuurprijs van Nederland, hadden verdiend. Uit die shortlist zijn uiteindelijk drie boeken gekozen. Dat zijn in alfabetische volgorde:

  • Content! – Antal de Waij (Van Duuren Management)
  • Customers the day after tomorrow – Steven Van Belleghem (LannooCampus, Van Duuren Management)
  • Doet marketing ertoe? – Ruud Frambach (Boom Uitgevers Amsterdam)


Hans Molenaar, juryvoorzitter: "We zijn vanavond getuige geweest van nieuw marketingvakmanschap. Alle genomineerden behandelen, vanuit een onderbouwde visie en kennis, hoe marketing meer impact krijgt voor allerlei soorten organisaties en allerlei typen vraagstukken van commerciële aard. Deze vakmensen hebben de moeite genomen, naast hun enorm drukke werkzaamheden, hun visie, mening en ervaring op schrift te stellen en een discussie aan te gaan om marketeers te helpen het vak nog beter uit te oefenen. Dit verdient veel respect en lof."

Is marketing misleiding en geldverspilling? Dat is de essentiële vraag die Ruud Frambach dapper stelt. Want dat negatieve beeld kan ontstaan als marketing verkeerd wordt ingezet. Op korte termijn resultaat behalen is nog steeds te vaak het doel van marketingactiviteiten. Hiervoor wordt altijd een prijs betaald, op lange termijn ook door marketing zelf. Dat is zonde, vindt de hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Want marketing heeft de potentie zeer waardevol te zijn. Hij laat zien hoe.

www.pimonline.nl

 

Klik hier om je aan te melden voor de Marketing Report Nieuwsbrief







Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie