Marketing Report
S4Capital lanceert overkoepelend merk Media.Monks

S4Capital lanceert overkoepelend merk Media.Monks

S4Capital lanceert Media.Monks als één overkoepelend merk dat MediaMonks en MightyHive integreert. Beiden zijn visueel vertegenwoordigd in een dynamisch logo met de iconische zeshoek van MightyHive. De merknaam benadrukt de gezamenlijke achtergrond in creatieve content en data&digital media, en brengt een team van bijna 6,000 digital-experts samen, die vanuit 57 locaties in 33 landen. Submerken zijn Data.Monks, Content.Monks en Tech.Monks. S4Capital blijft als beursgenoteeerde financiële holding bestaan onder leiding van oprichter en mede-eigenaar Sir Martin Sorrell.

Sir Martin Sorrell, Executive Chairman van S4Capital: “Het traditionele en analoge model van de reclameholdings is al meer dan 70 jaar oud. Het dateert terug tot Marion Harper en IPG in de jaren ‘50, en schreeuwt om echte verandering. Digital heeft het speelveld voorgoed veranderd en merken hebben een ander soort organisatie nodig om de verbinding te maken met hun klanten -- puur digitaal, met data-gedreven creatieve content, sneller, beter en goedkoper, allen vanuit een gezamenlijke winst- en verliesrekening. De 24 bedrijven die S4Capital tot nu toe heeft samengebracht hebben elk op hun eigen, complementaire manier verandering teweeg gebracht. Met onze gezamenlijke missie bieden we een reclame- en marketing services model, bestemd voor een nieuw tijdperk om zo te breken met het oude.”

De API-geïnspireerde organisatiestructuur die het bedrijf eerder dit jaar lanceerde is ontworpen om samenwerking en innovatie te stimuleren binnen verschillende teams: countries, core, client, categories, capabilities en corporate. De zeshoek, eerder een symbool van MightyHive, is een afspiegeling van deze structuur en de zes verbonden componenten. Het API verbindt de zes verschillende disciplines wereldwijd om zo klanten toegang te geven tot de afzonderlijke experts, en biedt op die manier ruimte aan het merger model van S4Capital en de ondernemers die zich hieraan verbinden .

Wesley ter Haar, mede-oprichter van Media.Monks: “Het overkoepelende merk is nooit een eenzijdige beslissing vanuit de boardroom geweest. Het merk is gevormd met input van een breed scala aan teams en talent, en veel van onze oprichters. Voor onze mensen betekent dit dat ze allemaal collega’s zijn, de mogelijkheid hebben om te groeien en hun carrière vorm te geven naar hun eigen wensen, met wereldwijde mogelijkheden. Onze klanten zullen blijven werken met dezelfde teams en dagelijkse praktijken zullen niet veranderen. Maar vanaf nu hebben ze nog makkelijker de beschikbaarheid over een ongelofelijk grote selectie van specialistisch talent. Consolidatie is een drijfveer om te blijven innoveren en maakt het makkelijker om onze klanten te helpen op hun beurt beter te worden voor eigen klanten.”

Het dynamische logo van Media.Monks is een reflectie van het API en activeert een flexibel framework waarin media een variabele is. Teams binnen de zes operationele componenten kunnen het merk personaliseren en aanpassen binnen het framework, met behulp van Brand.Lab, een nieuwe interne tool. De toevoeging van de punt in het logo vertegenwoordigd een verbindingspunt  van het diverse talent met een scala aan ervaringen en uiteenlopende expertises, en stimuleert medewerkers om zich het dynamische merk eigen te maken.

Chris Martin, mede-oprichter van Media.Monks: “Het integreren van de MightyHive hexagon binnen Media.Monks is niet alleen een afspiegeling van ons unitair team, maar het vertegenwoordigt en onderstreept ons operationeel model. We hebben een structuur opgezet waar onze mensen een duidelijke, eigen plek kunnen vormgeven zodat het een vertegenwoordiging is van wie zij zijn en van het werk dat zij doen, zonder de traditionele fricties van een traditioneel model. In de natuur worden hexagons gebruikt om sterke structuren te bouwen die efficiënt omgaan met de ruimte, en dat is precies wat we onze klanten bieden: het meest efficiënte model om hun activiteiten binnen content, data&digital media en technologische diensten te consolideren.”

Media.Monks omvat bedrijven die voorheen bekend waren onder namen als MightyHive, ProgMedia, Caramel Pictures, IMA, Firewood Marketing, Circus, ConversionWorks, Whitebalance, Circus Marketing, Digodat, Lens10, Orca Pacific, Brightblue, Dare.Win, Decoded Advertising, Tomorrow, Staud Studios, Metric Theory, Dadtalicious Australia. In 2021 zijn overnames aangkondigd van Jam3, Raccoon Group en Destined.
 
www.mediamonks.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief