Marketing Report
SIRE komt met campagne #DOESLIEF

SIRE komt met campagne #DOESLIEF

De Stichting Ideële Reclame SIRE lanceert de campagne #DOESLIEF. SIRE wil Nederlanders aan het denken zetten over hoe we dagelijks met elkaar omgaan.

De campagne confronteert Nederland met groot en klein onaardig gedrag. Bumperkleven, het negeren van een caissière in de supermarkt, treiteren van ov-medewerkers, elkaar niet voor laten gaan in het verkeer, voordringen in de trein, geluidsoverlast, burenruzies, schelden en haatberichten op sociale media.

Lucy van der Helm, directeur van SIRE: “We zijn steeds minder aardig voor elkaar. Onderzoek laat dat ook zien: 49 procent van de Nederlanders vindt het de verkeerde kant opgaan en ziet dat de samenleving polariseert en verhardt. Kijk om je heen, het gebeurt elke dag. Vaak hebben mensen hun onaardige gedrag niet eens door.”

Edwin Beijer, projectleider van de campagne: “Er lijkt een discrepantie te bestaan tussen het Nederlandse tolerante imago dat we graag uitdragen en dat wat we dagelijks ervaren in de omgang met elkaar. De vrijheid van meningsuiting waar we zo trots op zijn, baart ons ook de grootste zorgen.”

Ook voor deze campagne heeft SIRE samengewerkt met een groot aantal partijen, die allemaal ‘om niet’ hebben meegewerkt. Joe Public is de bedenker van de campagne, Coopr neemt de totale pr voor haar rekening, Blauw Gras is het socialmediabureau en Starcom heeft zorggedragen voor de mediastrategie en -contacten.

www.sire.nl
doeslief.sire.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief