Marketing Report
Sander Kraan Head of Emerging Media bij Mediabrands

Sander Kraan Head of Emerging Media bij Mediabrands

Mediabrands heeft 2021 benoemd tot het jaar van emerging media. Om dit jaar goed af te trappen heeft het bedrijf een taskforce aangesteld die zich over alle abels heen focust op de groei en ontwikkeling van emerging media. Sander Kraan (Matterkind) aangesteld als Head of Emerging Media.

Mediabrands ziet 2021 als het jaar waarin zij samen met al haar adverteerders zal zorgen dat men niet langer om deze media heen kunnen. Waarbij de belangrijkste boodschap is dat je emerging media als kanaal op zich zou moeten zien om het maximaal te kunnen benutten.

De mogelijkheden om traditionele mediavormen zoals out of home, radio en televisie digitaal in te kunnen kopen hebben een enorme vlucht genomen. De afgelopen maanden zijn er dermate veel ontwikkelingen geweest dat de digitale inkoop van deze kanalen niet meer weg te denken is. Met legio nieuwe targeting mogelijkheden zijn emerging media niet meer een variatie op traditionele media of programmatic, maar  op zichzelf staande media. Te vaak ziet Mediabrands dat emerging media worden ingezet in plaats van traditionele media. Dit terwijl er zoveel mogelijkheden zijn om deze ogenschijnlijk verschillende werelden bij elkaar te brengen.

Sander Kraan, Head of Emerging Media: “Waar emerging media nu nog veelal worden ingezet als aanvulling of vervanging van traditioneel bereik, zien wij juist ook voordelen van emerging media bij performance campagnes. Door het toevoegen van data kunnen er slimme oplossingen worden bedacht, waarmee bijvoorbeeld ingekocht wordt op het stimuleren van footfall. Dit soort oplossingen zorgt ervoor dat emerging media ook voor lower funnel campagnes interessant zijn geworden."

Léon Liest, Managing Director Matterkind: “De drie belangrijkste redenen om emerging media juist nu in te zetten? Emerging media zijn de lijm tussen je merkstrategie en je performance strategie. Doelgroepen (en specifiek de jongere) vertonen andere mediaconsumptie, massamediale kanalen zijn gefragmenteerder dan ooit. De mogelijkheid om massamediale kanalen één op één in te kunnen kopen was nog nooit zo schaalbaar. Ik ben dan ook trots dat Sander Kraan zijn focus op Emerging Media kan gaan leggen.”

Aschwin de Bruijn, Managing Director Magna: “De opportuniteit was nog nooit zo groot, maar hoe activeer je deze nieuwe kanalen nu goed en effectief? Hoe zet je ze in als middel en niet simpelweg alleen als een digitale vervanging van traditionele media? Deze vraagstukken zal Mediabrands samen met haar adverteerders, publishers, broadcasters en technologiepartners gaan beantwoorden.”

www.ipgmediabrands.com
www.matterkind.com
www.magnaglobal.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief