![[Screenforce] Marketer’s Toolkit over marketing in 2020](images/Logos bedrijven/Screenforce-MarketingReport.jpg)
[Screenforce] Marketer’s Toolkit over marketing in 2020
Voor de negende keer brengt WARC de Marketer’s Toolkit uit. Het instituut voor marketing intelligence zet op een rijtje welke factoren het marketingbeleid van 2020 bepalen.
Dit jaar ligt de focus op de vijf gebieden die verantwoordelijk zijn voor de belangrijkste ‘drivers’ van marketing: samenleving, technologie, economie, industrie en overheidsbeleid. In het rapport staan de belangrijkste conclusies per gebied aangevuld met case studies, commentaar door experts en een beschrijving van de belangrijkste valkuilen per onderwerp.
Conclusies die in het rapport worden besproken zijn onder meer:
- Brand purpose is zich aan het ontwikkelen tot Brand activisme.
- Voice is, ondanks de hype, geen aandachtspunt voor velen.
- Merken zijn op zoek naar een betere balans tussen branding en activatie als gevolg van een eerder focus op activatie (short-termism).
- Customer experience blijft het modewoord en de prioriteit qua aandacht en budgetten.
- Dataprivacy biedt merken en media de mogelijkheid om zich te profileren op ‘privacy first’.
Meer hierover staat op de site van Screenforce. Via WARC is het hele rapport te downloaden.
www.warc.com
www.screenforce.nl
Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief
Volg Marketing Report op Twitter
Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie