Marketing Report
Selmore ontwikkelt zaterdagfamilie-campagne voor Škoda

Selmore ontwikkelt zaterdagfamilie-campagne voor Škoda

Selmore heeft een campagne ontwikkeld voor Škoda. Onder de noemer zaterdagfamilies claimt het automerk de zaterdag.  

Niels Westra, Creative Partner Selmore: “In het weekend brengen we niet alleen tijd door met ons gezin, maar ook met ons voetbalteam, wielervrienden of hobbyclub. En daar voel je je vaak net zo verbonden mee als met je echte familie. Zo ontstond het idee rond de zaterdagfamilies. Een mooie verdieping op onze zaterdag.”

In de campagne worden zaterdagfamilies en hun Škoda gevolgd. Van een veteranen-voetbalteam tot een Groningse fanfareband. Van een taekwondo-club tot een uitzinnig koor. De campagne is een ode aan deze hechte families die elke zaterdag weer op elkaar rekenen en op Škoda, aangezien de auto een verbindende rol in hun ontmoetingen speelt.

Niels Westra: "Hoewel het idee rond de zaterdagfamilies al was geboren voor corona, hebben we de productie even moeten uitstellen. Maar eerlijk gezegd had de timing om nu live te gaan met de campagne niet beter gekund. We hebben zelfs een speciale edit gemaakt die nog beter aansluit bij deze tijd. We kunnen niet wachten om weer lekker met elkaar het veld of de baan op te gaan. Het voelt bijna bevrijdend."

Joost de Kanter, Manager Marketing bij Pon Automative: “De zaterdag geeft ons veel houvast, ook tijdens de lockdown. Denk aan onze zaterdaghulp Inhaalfeestjes die we vorig jaar hebben uitgevoerd. Maar hoe leuk die activatie ook was, ik ben blij dat we nu alsnog de merkcampagne uitrollen rondom de zaterdagfamilies. Met deze campagne willen we de zaterdag een nog grotere rol geven in alles wat we doen. Niet alleen in alle media en op onze eigen platforms, maar ook bij onze dealers.”

De zaterdagfamilies-campagne is gelanceerd op zaterdag 8 mei 2021. De merkfilm wordt via sequential messaging opgevolgd door online campagnes over de diverse Škoda-modellen. Hierin demonstreren de verschillende zaterdagfamilies hoe hun Škoda van pas komt.


De productie was in handen van HALAL. De merkfilm werd geregisseerd door Anna Maria van ’t Hek, bekend van haar documentaires over Badr Hari en Yab Yum (die onlangs in première ging).

Anna Maria van 't Hek:  “Voor mij als documentairemaker is er niks zo fijn als werken met echte mensen en het vastleggen van hetgeen zij het liefste doen. De Škoda-film gaat over de vriendschap en de liefde die mensen voelen voor hun zaterdagfamilie. Deze coronatijd doet ons daar nog meer naar verlangen."

Credits

Klant: Škoda | Copy Writer: Niels Westra | Art Director: Jakko Achterberg | RTV Producer: Jorieke de Jong | Account: Sanne Willems & Anja Froeling | Strategie | Moniek Westerop & Anja Froeling | Opdrachtgever: Joost de Kanter & Tessa Missler | Productiemaatschappij: HALAL | Regisseur: Anna van ’t Hek | D.O.P./Cameravrouw: Myrthe Mosterman | | Producer: Roos Blank | Production Manager: Annely Valk | Research: Eva Vijselaar, Josephine Houtman | Fotografie: Elmer van der Marel | Offline studio: Kapsalon | Offline editor: Annelien van Wijnbergen | Online:  De Grot. Robin Hancock  | Grading, De Grot, Joppo | Muziek composer: Zbigniew Wolny “Ziggy" | Geluidstudio: Ambassadors | Geluidstechnicus: Joep Meijburg | Voice Over: Leopold Witte

www.skoda.nl
www.pon.com
www.selmore.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief