Marketing Report
[Column] Sinterklaasboodschap Paul van Kuilenburg (Alfred): Schenk ons de reclame die weer voelt als een cadeautje

[Column] Sinterklaasboodschap Paul van Kuilenburg (Alfred): Schenk ons de reclame die weer voelt als een cadeautje

Paul van Kuilenburg, Strategy Director bij Alfred, pleit voor meer humor in reclame en roept hulp van de Sint in.

Paul van Kuilenburg: "Uit recent onderzoek blijkt dat reclame ons steeds minder weet te vermaken. Humor lijkt uit de gratie. Dit heeft alles te maken met de wens van merken om zich van een maatschappelijk betrokken, betekenisvolle kant te laten zien. Op zich is die wens natuurlijk heel mooi. Maar in het licht van de grote maatschappelijke thema’s, wordt luchtige humor al snel weggezet als iets minderwaardigs.

De vraag is, of dat wel terecht is. Want zou onze gespannen samenleving niet beter gedijen als er wat vaker gelachen wordt? Snakken we na een lange stressvolle dag niet naar iets luchtigs dat de boel weer even lekker relativeert? Oftewel: dient de kunst om mensen aan het lachen te maken op zichzelf niet óók een belangrijk maatschappelijk purpose?

Persoonlijk geloof ik van wel. Daarom deze oproep aan de Sint. Die bewijst immers ook al generaties lang dat zoet zijn en plezier maken uitstekend hand in hand kunnen gaan."

www.alfred.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.