Marketing Report
Smartphonecampagne Ben door DDB Unlimited

Smartphonecampagne Ben door DDB Unlimited

DDB Unlimited verzorgt de campagne Ben er weer van telecombedrijf Ben. Daarin staat asociaal smartphonegebruik door ouders centraal.

Ben liet een onderzoek uitvoeren door Panelwizard over het smartphonegebruik van mensen met kinderen. In het onderzoek werden kinderen gevraagd aan te geven hoe vaak hun ouders tijdens bepaalde gelegenheden op hun telefoon zitten en kregen ouders dezelfde vragen.

Wat blijkt: ouders kijken minstens zo veel op hun smartphone, maar keuren datzelfde gedrag vaker af bij hun kinderen. Drie op de ouders ouders geven eerlijk toe dat het zeker weleens voorkomt dat hun kinderen echt hun aandacht moeten trekken als zij met hun smartphone bezig zijn. Eén op de tien geeft toe dat hun kinderen ze zelfs waarschijnlijk als ‘telefoonverslaafd’ zien. In Ben er weer worden ouders hierop geattendeerd en komen de kinderen in actie.

Ed van Bennekom, Creative Director bij DDB Unlimited: “Door slim gebruik te maken van Google voice geven we kinderen een stem als hun ouders niet luisteren. Zo maken we van het probleem, de telefoon, juist de oplossing.”

Denise van Dongen van Ben: “Wij laten op verschillende manieren zien dat het belangrijk is om bewust te zijn van je eigen telefoongedrag en af en toe je toestel ook weg te leggen. Door op een ludieke manier iedereen wakker te schudden, hoopt Ben dat er wat meer échte contacten ontstaan tussen mensen. Zonder dat een scherm ertussenin staat.”

De campagne wordt uitgerold via televisie, print, online en pr.

www.ddbunlimited.nl
www.ben.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief