Marketing Report
Sociale koelkast Open Fridge bij Jumbo

Sociale koelkast Open Fridge bij Jumbo

In vier Jumbo-winkels staat vanaf deze week de Open Fridge. De supermarkt nodigt klanten uit een vers product of verse maaltijd aan te schaffen en te doneren in de koelkast uit solidariteit. Wie het nodig heeft mag iets uit de koelkast pakken.

De Open Fridge is een sociaal initiatief van Whirlpool Nederland in samenwerking met Jumbo. Met het project willen de twee partijen de stijgende armoede in Nederland bespreekbaar maken.

Remco Bertens, ondernemer bij Jumbo: “In Nederland leven meer dan één miljoen mensen onder de armoedegrens. Deze mensen blijven vaak anoniem, maar het zijn ook buurtgenoten, vrienden of collega’s. Met de Open Fridge maken we het armoedeprobleem bespreekbaar en willen we schaamte wegnemen. Samen zorgen we ervoor dat er altijd verse producten beschikbaar zijn voor gezinnen die dat goed kunnen gebruiken.”

Naast donaties van klanten zal Jumbo helpen de koelkast gevuld te houden. Om deze activatie mogelijk te maken levert Whirlpool Nederland de benodigde materialen en koelkasten.

Mark Kooistra, head of marketing bij Whirlpool: “Wij vinden dat ieder gezin toegang verdient tot verse producten, voor een gezond leven, juist nu veel mensen het moeilijk hebben. De Open Fridge geeft iedereen die de winkel bezoekt de mogelijkheid om iets extra’s voor het avondeten mee te nemen, ook als het boodschappenbudget het even niet toelaat. Denk hierbij aan essentiële producten zoals verse groenten, fruit of vlees.”

www.jumbo.com
www.whirlpool.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief