Marketing Report
Sodastream Benelux verhoogt omzet in tweede kwartaal met 43 procent

Sodastream Benelux verhoogt omzet in tweede kwartaal met 43 procent

Het beursgenoteerde bruiswatermerk SodaStream International doet het goed in de Benelux, zo blijkt uit de cijfers van het tweede kwartaal. De Benelux-tak wist haar omzet te verhogen met 43 procent. De verkoopstijging was het afgelopen kwartaal zelfs 132 procent,  terwijl wereldwijd het percentage 22 procent was. 

Tamara Kroon, marketingmanager van SodaStream Benelux: "Het is het resultaat van intensieve thematische marketingcampagnes en effectieve samenwerkingen met distributiekanalen. Alleen al in Nederland is het online zoekgedrag naar SodaStream met 517 procent gestegen in de afgelopen drie maanden."

Internationaal boekte SodaStream een recordomzet van 171,5 miljoen dollar. Dat is een omzetgroei van 31.3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Met de verkoop van bruiswatertoestellen heeft SodaStream de 
missie om plastic afval tegen te gaan.

www.sodastream.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief