Marketing Report
Startupbootcamp met aanbod voor media-industrie

Startupbootcamp met aanbod voor media-industrie

Startupbootcamp, accelerator voor startups en scale-ups, richt zich voortaan ook op startups in de media-industrie. Het eerste programma van dit nieuwe driejarige initiatief start in augustus 2019 vanuit het Amsterdamse hoofdkantoor van Startupbootcamp.

Volgens het State of Innovation 2018-rapport State of Innovation 2018-rapport van CB Insights lopen bedrijven in de media-industrie het grootste risico om slachtoffer te worden van digitale disruptie. Derhalve wordt aanbevolen meer nadruk te leggen op samenwerking tussen gevestigde spelers en jonge, innovatie ondernemingen. Daarom nemen tien internationale startups vanaf 19 augustus tot 14 november 2019 deel aan de nieuwe Startupbootcamp Media Accelerator in Amsterdam. De startups worden krijgen advies en begeleiding van ervaren ondernemers, investeerders, corporate leiders en andere experts met een achtergrond in de media industrie.
 
Waar innovatie binnen gevestigde partijen zich vaak richt op het ondersteunen van de ‘bottom-line’ en optimalisatie van bestaande processen, werken Startups en Scale-ups met de nieuwste technologieën aan de business modellen en gebruikerservaringen van de toekomst. Middels het bewezen acceleratorprogramma en een specifiek ontwikkelde Proof of Concept (POC) sprint-methodiek richt Startupbootcamp zich volledig op het versneld bewerkstelligen van samenwerking tussen lokaal en internationaal opererende bedrijven binnen de media industrie enerzijds, en mediagerichte, high potential startups en scale-ups anderzijds.

Startupbootcamp definieert de media-industrie in dit geval breed, waarbij haar visie is dat ieder bedrijf tegenwoordig een mediabedrijf is.

Gewezen partners van het programma zijn traditionele mediaspelers maar ook internationaal opererende bedrijven die directe communicatie met hun doelgroep willen realiseren. Als voorbeeld wordt Red Bull genoemd dat zich, als producent van energydrank, vooral gedraagt en organiseert als mediabedrijf.
 
Bas Rogaar ,managing director van Startupbootcamp: "Door digitalisering zijn alle spelers in de media-industrie genoodzaakt zichzelf opnieuw uit te vinden om klantrelaties op te bouwen en te behouden. Het doel van dit nieuwe programma is om innovatie te stimuleren in het Nederlandse en internationale medialandschap door grote mediabedrijven, corporates, lokale en internationale startups, scale-ups, mentoren en investeerders bij elkaar te brengen. Dit ecosysteem gaat een cruciale rol spelen in de manier waarop de media-industrie met de huidige technologische transformatie omgaat.”
 
Patrick de Zeeuw, medeoprichter en CEO van Startupbootcamp Global: “De snelheid waarmee de media-industrie verandert, is onverminderd hoog. Merken moeten direct in contact treden met hun klanten, waarbij een slimme combinatie van content en distributie bepalend is voor hun succes. Bedrijven die zich snel kunnen aanpassen zullen vooroplopen. Met ons programma willen we de komende jaren bedrijven helpen om digitale disruptie om te zetten in een competitief voordeel.”

www.startupbootcamp.org

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief