Marketing Report
Ster, OMS en Qmusic, BNR, ORN en ePower Sales wijzigen radiotarieven voortaan maandelijks nieuws

Ster, OMS en Qmusic, BNR, ORN en ePower Sales wijzigen radiotarieven voortaan maandelijks

Ster, OMS, Qmusic, BNR Nieuwsradio, ORN (voor de regionale omroepen) en ePower Sales (voor de regionale commerciele zenders en onder meer Kink) wijzigen per 1 april 2023 maandelijks hun (bruto)tarieven. Dit hebben deze partijen gezamenlijk afgesproken als leden van brancheorganisatie Audify.

Voorheen werden de (bruto)tarieven per kwartaal bekend gemaakt. Met deze wijzigingen willen de radiopartijen volgens betrokkenen van onder meer OMS en Qmusic die Marketing Report heeft gesproken, kunnen inspelen op het NMO Luisteronderzoek waar sinds 1 februari wekelijks rapportages van beschikbaar worden gesteld. Daarnaast willen de de radiobedrijven aansluiten bij de maandelijkse methodiek zoals die voor televisiereclame geldt.

Voor Ster en OMS (Talpa Media Solutions) is dat van belang, aangezien daarbij in eigen huis ook televisiereclame wordt verkocht.  Voor de Ster die de recalame voor de NPO-zenders verkoopt, geldt dat deze naast de tarieven ook de (standaard) inkoopperiode naar maandelijks wijzigt.

OMS verkoopt de reclame voor Talpa Network (Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica) die voor 90 procent eigenaar  is daarvan alsmede  RadioCorp (10 procent eigenaar) waar 100%NL en Slam! onder vallen. Ook verkoopt OMS de reclame voor Radio Decibel en Mediahuis/Audiohuis-zender Sublime. 

De releasedatum van de brutotarieven is telkens circa 35 tot 40 dagen voor de maand waarop die van toepassing is. Afhankelijk van onderlinge afspraken tussen exploitanten en adverteerders/mediabureaus kunnen de brutotarieven van invloed zijn op de effectieve nettotarieven. Met name als alleen een kortingspercentage is afgesproken.

www.audify.nl

www.ster.nl

www.oms.fm

www.qmusic.nl

www.epowersales.nl

www.orn.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief