Marketing Report
Stichting Anton Dreesmann benoemt Corine Noordhoff tot bijzonder hoogleraar retailmarketing

Stichting Anton Dreesmann benoemt Corine Noordhoff tot bijzonder hoogleraar retailmarketing

Dr. Corine Noordhoff is per 1 maart 2021 bijzonder hoogleraar retailmarketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Deze benoeming voor een periode van 5 jaar en wordt mogelijk gemaakt door de Stichting Anton Dreesmann leerstoel voor retailmarketing

De doelstelling van de stichting is verbinding maken tussen theorie en praktijk. Dat doet ze onder meer door het instellen van leerstoelen aan universiteiten, het organiseren van bijeenkomsten waaronder het Anton Dreesmann Congres en kennissessies voor de leden van de stichting. De leden van de stichting hebben een actieve participatie in de onderwijsprogramma’s aan de Universiteit van Amsterdam en de Rijksuniversiteit Groningen.

Corine Noordhoff is sinds 2012 werkzaam bij A.S. Watson Health & Beauty Benelux, nu als Manager Analytics & Insights. Daarvoor was ze werkzaam als assistant-professor bij de VU Amsterdam. Ze behaalde haar PhD aan de Universiteit van Maastricht in 2008.

Corine Noordhoff zal haar aanstelling combineren met haar functie bij A.S. Watson. Als bijzonder hoogleraar treedt zij hiermee in de voetsporen van retailers als Anton Dreesmann, Rob van der Kind en Wim van der Ster. Noordhoff concentreert zich op het marketingprogramma binnen de Master of Science van de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.

Kees Buur, voorzitter Stichting Anton Dreesmann: “Spot on! Retailmarketing is een prachtig veelzijdig vakgebied wat vraagt om een actuele en frisse benadering. Met Corine hebben we een ambitieuze vakvrouw op deze leerstoel. Gezien haar huidige ervaring en wetenschappelijke achtergrond is zij niet alleen in staat om kennis aan studenten over te brengen, maar ook enthousiast te maken voor de dynamische wereld van retail.”

Corine Noordhoff: “Retail is een uitdagende wereld, waarbij de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Veranderend consumentengedrag, nieuwe kanalen, steeds meer data, de markt is volop in beweging. Met deze benoeming kan ik mijn passie voor wetenschap en retail met elkaar combineren en daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan het klaarstomen van talenten voor dit uitdagende vakgebied.”  

www.antondreesmann.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief