Marketing Report
Succesvol jaar voor Plus supermarkt

Succesvol jaar voor Plus supermarkt

2018 was het vijfde jaar op rij dat de omzetgroei van Plus de marktgroei oversteeg. Plus heeft een groei van 3,8 procent gerealiseerd. De omzet is uitgekomen op 2,48 miljard. De marktgroei, tot en met week 51, bedraagt 3,3 procent. 

Duncan Hoy, algemeen directeur van Plus: “Het is een prachtige prestatie dat Plus in deze competitieve branche de markt al vijf jaar op rij weet te verslaan. Ook het aantal prijzen in 2018 laat zien dat de klant de formule waardeert. Zo zijn we uitgeroepen tot Klantvriendelijkste supermarkt, Meest Verantwoorde Supermarkt, Beste Wijnsupermarkt en Beste Vleeswarensupermarkt. Naast deze landelijke prijzen wisten ook veel ondernemers zich op die manier te onderscheiden. Het bewijst dat een krachtige formule, met een sterke lokale doorvertaling, het verschil maakt.”

Sterke groei e-commerce

Door de aanhoudende focus is e-commerce een van de drijvers achter de omzetgroei van Plus. De omzet uit online bestellingen is in 2018 met 40 procent gestegen. Klanten kunnen bij nagenoeg alle winkels online bestellen, het aantal ophaalpunten ligt over de tweehonderd en ruim 230 winkels bieden de Plus Express service aan, waarbij boodschappen al na twee uur thuisbezorgd worden. Daarnaast is het sinds afgelopen jaar mogelijk om bij alle winkels via de Plus App digitaal te sparen voor spaarcampagnes.  

Eind 2017 waren er vijf Briljant 2.0 winkels. Na een succesvolle evaluatie zijn daar in 2018 tien winkels bijgekomen. De winkels, met een sterke focus op vers, gemak en aanbiedingen, presteren boven verwachting goed. Ze laten een goede omzetstijging en klantwaardering zien. In 2019 zal daarom de ombouw doorgaan.

Plus is in 2018 voor de vierde keer uitgeroepen tot Meest Verantwoorde Supermarkt. Ook het afgelopen jaar is er weer hard gewerkt aan het verduurzamen van het assortiment en de bedrijfsvoering. Zo wordt er stap voor stap steeds minder zout, verzadigd vet en suiker in huismerkproducten gebruikt, worden ongezonde kinderproducten niet meer op kinderooghoogte gepresenteerd en is er een aangescherpt verpakkingsbeleid opgesteld wat de milieu-impact van verpakkingen moet terugdringen.

Bron: Nielsen

www.plus.nl

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief