Marketing Report
SuperRebel ontwikkelt recruitment-campagne voor Burger King

SuperRebel ontwikkelt recruitment-campagne voor Burger King

SuperRebel ontwikkelde de recruitment-campagne Burger King is the hottest place to work. Op social media worden jongeren opgeroepen om te komen vlammen als King in de keuken, King achter de counter of King van de crew

Hottest place to work 

Het thema Hottest place to work is al sinds 2019 het uitgangspunt voor recruitment van Burger King. Het is een verwijzing naar Flame-Grilled since 1954. Bij de Amerikaanse fastfoodketen worden burgers echt op vuur gegrild. Dit is een belangrijk onderscheid met andere ketens en maakt Burger King the hottest place voor iedereen die het aandurft om te komen vlammen. 

De verschillende video’s stralen vooral werkplezier en teamspirit uit. Het is de vertaling van de positionering van Burger King in Nederland: hier is iedere burger King. Dat geldt voor het eten, voor gasten en zeker ook voor medewerkers.

Social media campagne

De echte vlammen uit eerdere campagnes hebben dankzij de visual identity van Burger King plaatst gemaakt voor geanimeerde vlammen. Samen met animatiestudio Animate the World en fotograaf Stef Nagel ontbranden de video’s en staan medewerkers te vlammen in het Burger King restaurant. Dit is een belangrijke voorwaarde voor Burger King, dat de fotografie echt is en plaatsvindt in het restaurant zelf.

De social media campagne is gericht op jongeren van 16 tot 25 jaar en maakt gebruik van Instagram, Facebook, Snapchat en TikTok. Voor Game Kings op het game platform Twitch is er een speciale uitdaging ontwikkeld: hoe snel vlam jij een Whopper in elkaar? Daarnaast wordt de campagne ondersteund met outdoor en posters in de restaurants.

www.superrebel.com

www.burgerking.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.