Marketing Report
T-Mobile daagt KPN voor de rechter vanwege slogan Beter netwerk

T-Mobile daagt KPN voor de rechter vanwege slogan Beter netwerk

KPN is door T-Mobile door KPN voor de rechter gedaagd voor het gebruik van de slogan Beter Netwerk. KPN gebruikt deze in reclamecampagnes de aanduiding Beter netwerk met ondertitels als Beter Oranje kijken, Beter netwerk, Betere Deal, Beter netwerk, Beter doen wat jij wilt, Beter netwerk, Beter series kijken, Beter netwerk, Beter muziek luisteren. Beter netwerk, Beter online tv-kijken. Het kort geding dat T-Mobile heeft aangespannen zal 20 juni 2019 voor de rechtbank dienen.

T-Mobile Nederland stelt dat aan de hand van een onderzoek van P3 die benchmarkonderzoek heeft uitgevoerd naar mobiele netwerken, dat T-Mobile Nederland het beste netwerk heeft in Nederland. T-Mobile Nederland is drie kwart in handen van Deutsche Telekom. T-Mobile eist nu rectificatie en het stoppen van de claim Beter netwerk. KPN zelf refereert in haar campagne naar de Consumentenbond die KPN als beste Alles-in-1 proider glasvezel 2019. KPN combineert in haar campagne zowel haar mobiele als vaste netwerk. KPN beweert in haar campagne niet het beste netwerk te hebben.

Steeds vaker gaan telecombedrijven met elkaar in de clinch bij de rechtbank om reclamecampagnes. VodafoneZiggo klaagde T-Mobile aan omdat die inflatieprijsverhogingen doorvoerde terwijl deze had beweerd geen prijsverhogingen door te voeren.

www.kpn.com
www.t-mobile.nl

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief