Marketing Report
TBWA\NEBOKO komt met X SPEEDPORTAL-campagne voor adidas

TBWA\NEBOKO komt met X SPEEDPORTAL-campagne voor adidas

adidas Football heeft zijn nieuwe X SPEEDPORTAL-voetbalschoenen gelanceerd, in een wereldwijde campagne gecreëerd door TBWA\NEBOKO. Aan de zijde van enkele van de snelste spelers ter wereld staat een duo uit een andere dimensie, de intergalactische personages Rick en Morty.

Toby Castle-Smith, copywriter bij TBWA/NEBOKO: “Het is zo'n campagne waarbij je in het begin iets tegen de muur gooit, denkt dat het een paar lachsalvo's zal opleveren en eraf zal vallen, maar het blijft hangen. Maar een paar maanden later begint het allemaal tot leven te komen."

Voetbal-avontuur

De campagne toont de interdimensionale reis van de adidas X SPEEDPORTAL. Hij begint in de garage van ene Rick Sanchez, siert vervolgens de International Unlicensed Cup en komt uiteindelijk via een portaal op aarde aan om de voeten te sieren van enkele van de beste voetballers ter wereld.

Het middelpunt van de campagne is een 90-seconden Rick and Morty-avontuur. Opnieuw is Morty overgeleverd aan een idee van Rick, die de hulp inroept van Mo Salah en Vivianne Miedema om de schoenen te maken. Morty stelt de voetbalschoenen vervolgens op de proef, met wat multidimensionale voetbalactie. Kort na het laatste fluitsignaal vinden de schoenen hun weg naar onze werkelijkheid, klaar voor de rest van de campagne.

De adidas Football X SPEEDPORTAL-campagne wordt wereldwijd gelanceerd. De video is live te zien op het YouTube-kanaal van Adult Swim. Cutdowns van de film zullen ook worden gedeeld via paid digital en social op zowel adidas- als Rick and Morty-kanalen.

www.tbwa.nl

www.adidas.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief