Marketing Report
TDE ontwikkelt campagne We’ve got you covered voor fietsmerk AGU nieuws

TDE ontwikkelt campagne We’ve got you covered voor fietsmerk AGU

Digitaal creatief bureau TDE, dat eerder ook al met AGU samenwerkte voor alle Team Jumbo-Visma campagnes, ontwikkelt de internationale voorjaarscampagne We’ve got you covered voor het Nederlandse fietsmerk AGU.

Met het succes van de Masterpiece en de laatste Tour de France nog vers in het geheugen, moedigt AGU iedereen aan om de fiets te pakken. We’ve got you covered toont de betrouwbaarheid en veelzijdigheid van AGU als merk.

Internationale groei

Het Nederlandse AGU timmerde de afgelopen decennia hard aan de weg voor internationale groei. Tijdens de start van de Tour de France in Kopenhagen, maakte het merk nog bekend officieel van start te gaan in Denemarken. Voor alle markten geldt dat AGU duidelijk wil laten zien dat het assortiment zo uitgebreid is dat je er alles vindt om van A naar B te komen, welke fiets je ook kiest en ongeacht de weersomstandigheden. 

De onderscheidende propositie komt naar voren in de voorjaarscampagne genaamd We’ve got you covered. De naam van de campagne verwijst naar wat de producten functioneel voor je doen en biedt de mogelijkheid voor AGU om letterlijk te zeggen wat het merk doet, jou beschermen én helpen tijdens iedere fietstocht. 

Lotte Heijnis, Brand Manager bij AGU: "We zien een stadsfietser, een gravelfietser en wielrenner in deze voorjaarscampagne die op AGU kunnen vertrouwen, juist ook als het weer omslaat. Dat we er met ons brede assortiment voor alle fietsers zijn onderscheidt ons ten opzichte van de concurrentie, dat wilden we dan ook expliciet tonen." 

Jorik Tilstra, Creative Director TDE: "De kracht van het merk AGU hebben we mooi weten te vangen in een creatief beeldconcept, ondersteund door een scherpe claim. Door te werken met extreme close-ups worden productfoto’s ineens pakkend en de rits als element geeft een fijne dynamiek in de video’s."

Europese campagne en vervolg in het najaar

De beelden zijn te zien in vijf Europese landen: Nederland, België, Denemarken, Duitsland en Frankrijk. Het geeft de groei en ambitie weer van AGU dat vastberaden is om in deze landen een top-3-merk te worden. Hierin spelen grote merk- en productcampagnes een belangrijke rol, net als de samenwerking met ‘s wereld beste wielerploeg Team Jumbo-Visma.

www.tde.nl

www.agu.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief