Marketing Report
TWBA\NEBOKO ontwikkelt social media activatie Lichaamstaal voor T-Mobile nieuws

TWBA\NEBOKO ontwikkelt social media activatie Lichaamstaal voor T-Mobile

TBWA\NEBOKO ontwikkelt een social media activatie voor T-Mobile om Nederland te laten ervaren wat Denk Unlimited betekent. Danser en performer Court brengt samen met artiesten sor en Sigourney K een track, dans en bijbehorende TikTok-filter uit om jongeren kennis te laten maken met de Nederlandse Gebarentaal (NGT). De activatie is onderdeel van de Denk Unlimited campagne.

Technologie, muziek en dans

Voor Court is het zijn missie om dans en gebaren te combineren zodat iedereen de Nederlandse Gebarentaal kan leren. Een grote opgave als je weet dat naar schatting slechts 1,7 procent van de Nederlanders de Nederlandse Gebarentaal (NGT) beheerst. Dat betekent dat verreweg de meeste Nederlanders op andere manieren en met hulpmiddelen contact moeten leggen met de ruim 1,5 miljoen slechthorende en dove mensen in ons land. Vooral voor de 18.000 mensen met NGT als moedertaal is dit een grote uitdaging. Samen met T-Mobile en de Nederlandse artiesten sor (slechthorend) en Sigourney K, wil Court hier verandering in brengen. Samen schreven zij de track Lichaamstaal met bijpassende choreografie. Daarmee is een TikTok-filter ontwikkeld om de choreografie van de dans te oefenen én zo gemakkelijk gebarentaal te leren.

Court denkt Unlimited

Het is de eerste keer dat in Nederland met dans, muziek en technologie op grote schaal aandacht gevraagd wordt voor de Nederlandse Gebarentaal. De keuze voor TikTok in de campagne, volgt op de populariteit van het platform onder jongeren. Een video over contact maken met doven was in 2022 nog één van de de populairste TikTok tutorials van 2022*. Court weet hier alles van. Hij is doof en gebruikt social media al langer om leeftijdsgenoten via dans nieuwsgierig te maken naar zijn moedertaal.

Jefta den Dulk, Manager Social Campaigns & Branded Content T-Mobile:"In Court zien wij iemand met een Unlimited mindset. Zijn missie om via social media mensen te verbinden heeft veel raakvlakken met die van ons; we won’t stop until everyone is connected. Daarom geven we Court graag een groter online podium. Ik hoop dat deze activatie ervoor zorgt dat meer jongeren kennismaken met NGT en de bijzondere cultuur en talenten van doven."

Rik Ledder, CEO van TBWA\NEBOKO vult aan: "Met deze activatie laat T-Mobile je ervaren dat je met sociale media op een makkelijke en vooral leuke manier je wereld kunt vergroten. Dat is precies waar Denk Unlimited voor staat. TikTok is het virtuele klaslokaal waar jongeren graag tijd doorbrengen en iedereen mee mag doen. Dat maakt dit het perfecte platform voor deze activatie, die inspeelt op TikTok trends en een maatschappelijk tintje heeft."

Credits:

Klant: T-Mobile | Bureau: TBWA\NEBOKO | Productiemaatschappij: WeFilm | Regie & camera: Dennis Lubbers | In samenwerking met: Sigourney K, sor, Saffeh, 20Hertz, TYD, Massive Music

www.tbwa.nl

www.t-mobile.nl

www.tyd.nl

Lees ook:

[JUMP! Retail] Thoughtful Thursday met Rik Ledder

02-06-2023 | 09:27:00
In samenwerking met JUMP! Retail worden gasten door Frank Quix en Ernst-Jan Smids geïnterviewd over de belangrijkste topics uit de boardroom van retailers

Staatsloterij en TBWA\NEBOKO winnen Ster Gouden Loeki

10-03-2023 | 08:31:50
Staatsloterij en TBWA\NEBOKO hebben donderdagavond met Wacht niet tot geluk je overkomt de Ster Gouden Loeki gewonnen.

TBWA maakt Maak het mooier-campagne voor Karwei

06-03-2023 | 16:24:00
Bouwmarkt Karwei lanceert dit voorjaar een campagne met personages Cas en Wieke in de hoofdrol. Het duo laat zien dat Karwei dé bouwmarkt is voor klussen en inrichten. De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO, is onderdeel van een aangescherpte positionering en activerende pay-off: Maak het mooier

TBWA en Tele2 organiseren live rapbattle met een boodschap op TikTok

21-02-2023 | 14:35:00
Eerder deze maand organiseerden TBWA en Tele2 Let’s Rap Louder een TikTok-livestream met een recordaantal creators

[De Belofte 2023] Darre van Dijk over Thomas van der Helm

02-02-2023 | 16:36:00
Tijdens het Cross Media Congres op 24 mei wordt bekend gemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de Media100, de Marketing100 en de Reclamebureau100 om 1 persoon voor te dragen. Darre van Dijk draagt Thomas van der Helm, Head of Account at TBWA\NEBOKO, voor

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.