Marketing Report
Tempo-Team, Wehkamp en OMG winnaars DDMA E-mail Awards 2019

Tempo-Team, Wehkamp en OMG winnaars DDMA E-mail Awards 2019

Tijdens de DDMA Email Summit zijn de winnaars van de DDMA E-mail Awards bekendgemaakt. Tempo-Team won in de categorie Beste E-mail Campagne en Bob Mencke van Wehkamp werd uitgeroepen tot E-mailprofessional van het Jaar. In The Battle of the Agencies kwam OMG als winnaar uit de bus.

Frans Reichardt, voorzitter van de vakjury van de DDMA E-mail Awards: “Data, algoritmes, interactive design en dynamische content voor optimale relevantie voor de klant zijn dit jaar de toverwoorden bij alle genomineerde professionals en campagnes. Het is geweldig om te zien hoe hard het gaat met de ontwikkelingen binnen e-mail én welke rol e-mail speelt binnen de klantstrategie van organisaties. Het niveau van de genomineerden was dit jaar hoog en voor beide awards was het kiezen van een winnaar een close call.”

Met de Tempo-Team Live-campagne verslaat Tempo-Team de andere genomineerden Pathé en KPN. De winnende campagne koppelt online geplaatste vacatures van MKB-klanten, door middel van een zelfgeschreven algoritme, aan beschikbare kandidaten uit de Tempo-Teamdatabase. Volgens de vakjury heeft Tempo-Team met deze campagne een beweging gemaakt naar succesvoller en effectiever klantcontact, door vanuit een visie resultaatgericht te werken.

Mariël Tiemersma, Product Owner Client Engagement bij Tempo-Team: “De kracht van de campagne zit hem in de slimme combinatie van algoritmes en de persoonlijke touch van onze intercedenten. Supertof dat de jury dit ook inziet en ons beloont met deze prijs. De komende tijd gaan we het programma verder verbeteren en landelijk uitrollen, zodat nog meer werkgevers de juiste mensen vinden!”

Bob Mencke, sinds twee jaar CRM-marketeer bij Wehkamp, werd door de jury verkozen boven Dennis Figge van Schiphol en Kevin Ruhe E-llenials (Beter Bed & Intergamma). De jury roemt Mencke om zijn uitzonderlijke technische kennis en zijn blik op data en de klant. Hij maakt al zijn keuzes vanuit data en klantinzicht en is voortdurend bezig met het testen en aanscherpen van campagnes.

Bob Mencke: “Obsessieve personalisatie, zo kun je onze werkwijze het beste omschrijven. Dat betekent dat we geen e-mails maken en daar klanten bij zoeken, maar het proces omdraaien: er is één klant, welke e-mail en content hoort daarbij? Met een enorme pool interactieve mails die dynamisch ontstaan creëren we échte 1-op-1-communicatie. We zijn hierin voorloper en het is geweldig dat ons team hier nu deze erkenning voor krijgt.”

Als laatste streden Add to Favorites, OMG en Rapidsugar om de titel in The Battle of the Agencies. De drie bureaus ontwikkelden een campagne gericht op speelautomaatgasten van Holland Casino, dat op deze manier voor het eerste op grote schaal interactieve mail kon testen. Na een analyse van de resultaten door Holland Casino, waarbij werd gekeken naar conversie, sentiment en het aantal afmeldingen, werd OMG met een nipte voorsprong tot winnaar uitgeroepen.

www.ddma.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief