Marketing Report
The Valley lanceert CX-propositie nieuws

The Valley lanceert CX-propositie

The Valley heeft begin dit jaar haar Customer Experience (CX) propositie gelanceerd. Sinds de lancering heeft het bureau een aantal klanten gewonnen, die CX-transformatie hoog op de agenda hebben staan.

Digitale transformatie

The Valley zag een duidelijk patroon in de markt ontstaan: klanten hebben in het afgelopen decennium veel tijd en geld geïnvesteerd in de digitale transformatie van hun diverse kanalen en touchpoints. Van websites, e-commerce, platformen en mijn-omgevingen, tot e-mailmarketing, marketing automation, in-store, social media en klantenservice. Nederland heeft daarmee een hoge digital maturity bereikt en loopt in veel gevallen voorop in de transformatie als we dit vergelijken met andere Europese landen.

Philip Kok, CEO The Valley: "We zien dat ná de transformatie onze klanten met een groot vraagstuk zitten, namelijk hoe ze de gedigitaliseerde kanalen en diensten gaan integreren tot een consistente en onderscheidende end-to-end customer experience (CX) over alle kanalen heen. Dat is een uitdagende klus waar de hulp van een CX-specialist zeer gewenst bij is."

CX-Transformatie Framework

The Valley heeft in de afgelopen maanden diverse klanten (International Creditcard Services, KPN Zakelijk, Carpetright, Daikin, AZ Alkmaar) bereid gevonden om aan de slag te gaan met het structureel ontwikkelen en neerzetten van een onderscheidende klantervaring. Met behulp van haar eigen CX-Transformatie Framework helpt The Valley deze klanten met onder andere het ontwikkelen van een CX-Strategie, CX-Northstar, CX-Assessment, CX-Designsystem. 

Philip Kok: "Afhankelijk van de mate van volwassenheid, bieden we onze klanten hele concrete handvatten en modellen om de CX-Transformatie zo efficiënt en geïntegreerd mogelijk te laten verlopen. De kracht zit hem vooral in het bieden van overzicht en focus voor alle afdelingen die klantgerichter willen gaan werken."

Geïntegreerde merk- en klantbeleving

The Valley verwacht komende jaren een flinke groei door te maken op de integratie van de klantervaring. Het neerzetten van zo’n geïntegreerde merk- en klantbeleving over alle kanalen heen is zeer uitdagend, zeker wanneer customer service en operations ook worden meegenomen in de integratie. Vaak het vijfde wiel aan de wagen, terwijl juist hier de klantbeleving het verschil maakt. Dergelijke CX-transformaties lukken dan ook alleen als er vanuit de top strategisch commitment is om met de hele organisatie in te zetten op customer centricity, met een juiste balans tussen kortetermijnwinst en lange termijn transformeren. Alleen dan wordt de weg geplaveid naar een echte end-to-end customer experience en wordt het concurrentievoordeel duurzaam bestendigd.

www.thevalley.nl

Lees ook:

The Valley ontwikkelt campagne A.Vogel: Het mooiste stukje natuur ben je zelf

15-03-2023 | 15:38:00
De eerste stap in de vernieuwde positionering is een campagne rondom de kracht van het menselijke lichaam. Want soms vergeten we het even, maar de natuur dat zijn we zelf. The Valley tekent voor strategie en creatie

[Forum] Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA

12-12-2018 | 18:32:00
In oktober nam Marcel Boekhoorn de HEMA over. Wat zou hij met het merk HEMA moeten doen om het bedrijf weer succesvol te maken

[Forum] Overspeelt Nike zijn hand met de Colin Kaepernick campagne?

06-09-2018 | 15:10:00
Rik Heijmen, strategy director bij Kokoro: "Nike had de afgelopen jaren in de thuismarkt te maken met de opkomst van Under Armour, nu nummer twee vóór Adidas. Buiten de VS leveren Adidas en Under Armour concurrentie

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.