Marketing Report
Timing komt met andere merkidentiteit

Timing komt met andere merkidentiteit

Timing heeft een andere merkidentiteit en -film gelanceerd. Het uitzendbureau heeft zich gespecialiseerd in uitvoerend werk. De merkidentiteit moet daadkracht en een no-nonsense werkmentaliteit uitstralen. De merkidentiteit is door Timing zelf ontwikkeld en is een evolutie van de eerder gebruikte huisstijlelementen. De merkfilm is gemaakt door Eyeforce.

Het logo is nog steeds typografisch en cursief, maar hanteert een schreefloos lettertype. De letters zijn bold, om een gevoel van fundament en (man)kracht over te brengen. Deze minimalistische keuze benadrukt de no-nonsense mentaliteit van Timing. Alle letters zijn kapitalen van hetzelfde formaat, wat staat voor de gelijkwaardigheid van flexkrachten, klanten en eigen medewerkers. Het  Timing-groen heeft zich ontwikkeld tot een fellere blauwe tint. De merkidentiteit wordt bovendien verrijkt met magenta en robuust zwart voor een moderne en stoere look.

Paul Haarhuis
, CCO bij Timing: “Het is meer dan alleen een verandering van uiterlijk, het is iets wat we altijd al zo hebben gevoeld en wat bij ons past. Timing maakt zich hard voor uitvoerend werk en vertegenwoordigt daarmee een enorme groep hardwerkende mensen. Daarom is gekozen voor een krachtig, betrouwbaar, no-nonsense logo dat daarbij past.”

Timing laat in haar nieuwe merkfilm zien hoe trots zij is op de flexkrachten die iedere dag opstaan om hard te werken, die genieten van het leven en het soms ook moeilijk hebben. Het zijn de mensen die de samenleving juist nu hard nodig heeft.

Paul Haarhuis: “De flexkracht moet zich in de film herkennen, en het moet daarom echt aanvoelen. Geen opsmuk. Daarom spelen onze eigen flexkrachten de hoofdrol in de merkfilm.”

www.timing.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief