Marketing Report
Twee nieuwe partners bij BKB

Twee nieuwe partners bij BKB

BKB heeft Bram Festen en Justin Koornneef per 1 januari 2019 benoemd tot partner van het campagnebureau in Amsterdam.

Nadat hij een opleiding in nieuwe media en journalistiek aan de Erasmus Universiteit had afgerond, werd Justin Koornneef in 2012 bij BKB aangenomen als community manager. Een compleet nieuwe functie, want het online campagne voeren stond op dat moment nog in de kinderschoenen.

Justin Koornneef: “De ontwikkelingen gingen razendsnel. Ik mocht daardoor veel pionieren en kon veel uitproberen." Al snel  ontwikkelde hij zich tot online strateeg en adviseerde hij organisaties zoals het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis, Google, Schiphol, Nederlandse Veteranendag en diverse ministeries. Onder zijn leiding introduceerde BKB de KNVB op Facebook. Daarnaast treedt Justin regelmatig op als expert online media in programma’s van NOS, Radio 1, NPO3 en BNR.

Bram Festen studeerde aan de London School of Economics en de Universiteit van Amsterdam. Hij werkte daarna voor de gemeente Amsterdam als projectsecretaris van het project Top600. In 2013 begon hij bij BKB. Daar ontwikkelde hij zich in korte tijd tot ervaren campagnestrateeg. In die functie ondersteunt en adviseert hij uiteenlopende organisaties.

Bram Festen: “Ik heb niet een specifiek onderwerp dat me drijft. Als er een puzzel te leggen is, of een vraagstuk waar ik me in kan vastbijten, dan vind ik het interessant. Voor Gasunie over de communicatie rondom de energietafels en energietransitie, voor de gemeente Amsterdam over de ontwikkeling van het gebied tussen Schiphol en ZuidAs en voor het Tropenmuseum over de positionering rondom thema’s zoals slavernij, diversiteit en koloniaal verleden. Stuk voor stuk ingewikkelde actuele maatschappelijke kwesties met veel partijen, standpunten, kansen en ook bedreigingen. Voor mij is dat juist de uitdaging. Hoe complexer de puzzel, hoe enthousiaster ik word."

Justin Koornneef: “We moeten altijd op zoek blijven naar vernieuwing. De grootste uitdaging die ik voor me zie is dat wij als campagnebureau altijd aansprekende campagnes maken die passen bij de huidige tijd. We blijven nadenken over nieuwe vormen: van bijzondere videoportretten van veteranen tot facts and figures over zwangerschapsdiscriminatie in aansprekende animaties. En daarnaast experimenteren we met nieuwe kanalen: WhatsApp-diensten, gepersonaliseerde nieuwsbrieven en campagnes op straatniveau. Online bestaan er geen gouden regels die altijd werken: het gaat om precisie en maatwerk."

www.bkb.nl

Credits:
Fotografie: Marques Malacia

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief