Marketing Report
Unilever haalt Love Beauty and Planet naar Nederland

Unilever haalt Love Beauty and Planet naar Nederland

Love Beauty and Planet is een nieuw, duurzaam en vegan beautymerk met een uitgebreide collectie haar- en huidverzorgingsproducten met natuurlijke en biologische ingrediënten. Dit nieuwe merk zegt JA! tegen uncompromised beauty: heerlijke verzorgingsproducten voor een mooie huid, stralend haar en extra liefde voor de planeet.

Voor de introductie ontwikkelde Weber Shandwick een pr- en influencer-marketingprogramma dat volledig gericht is op de jonge doelgroep van het merk. 

Love Beauty and Planet richt zich op een brede groep nuchtere vrouwen van 18 tot 35 jaar die er goed uitzien belangrijk vinden, en hier geen concessies op willen doen, maar ook een goed gevoel krijgen wanneer ze iets goed doen voor de aarde. Ze willen een positieve impact maken en dragen graag hun steentje bij aan het mooier maken van de aarde als het merk dat ook doet. ‘Small Acts of Love’ is daarom het overkoepelende thema van alle marketingactiviteiten en een purpose waar Love Beauty and Planet zich aan verbindt en die de doelgroep inspireert en aanzet tot actie.

Focus op Millennials

De meeste activiteiten zijn gericht op online publiciteit, precies daar waar millennial vrouwen op zoek gaan naar informatie over duurzame, vegan haar- en huidverzorgingsproducten. Door betaalde samenwerking met verschillende beauty bloggers en vloggers is gegarandeerde aandacht veiliggesteld.

Credits

Klant: Unilever | Verantwoordelijk bij klant: Karin Koornneef, Eva Langeler | Strategie, creatie en uitvoer: Weber Shandwick; Hafida Abahai, Laura Machtelinckx, Melody Malekzadeh, Yusra Idrissi | Mediabureau: Mindshare

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief