Marketing Report
V2C Gin maakt flesopeners van fietswrakken

V2C Gin maakt flesopeners van fietswrakken

Elk jaar worden er zo’n 15.000 fietswrakken uit de Amsterdamse grachten gevist. V2C Gin bedacht  samen met communicatiebureau SuperHeroes het project om zulke fietsen een tweede leven te geven als flesopeners.

Samen met kunstenaar en ontwerper David Kroupa werden fietswrakken verzameld en werden er van de verschillende onderdelen openers gemaakt. David Kroupa ontwierp de handgemaakte collectie in beperkte oplage. Elke opener is van een ander gedeelte van een fiets.

Jorgo Costellenos, medeoprichter van V2C Dutch Dry Gin: “Wanneer je woont en werkt in Amsterdam zit je elke dag op je fiets. Dat heeft ons ertoe geïnspireerd om fietsen en onze liefde voor de Amsterdamse grachten samen te brengen. Met de expertise van David konden we de oude fietsen veranderen in prachtige, tijdloze flesopeners. En daarnaast, hoe bijzonder is het om een fles te openen met een stuk van een verdronken fiets?”

Communicatiebureau SuperHeroes ontwikkelde het idee voor de flesopeners. De campagne is uitgerold om barpersoneel te activeren en merkvoorkeur te creëren onder de doelgroep van ginliefhebbers.

Django Weisz Blanchetta, managing director van SuperHeroes Amsterdam: “Deze campagne is een van de activiteiten die we met hen uitrollen. Het past perfect bij hun Make it Memorable- positionering en sluit goed aan bij onze post-advertising aanpak, waarbij we kijken naar een mix van activiteiten om aandacht te genereren voor merken, op allerlei consumer touchpoints."

www.v2cgin.com
www.davidkroupa.com
www.hellosuperheroes.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief