Marketing Report
VICE+ maakt Up to Date-campagne voor Buddha to Buddha

VICE+ maakt Up to Date-campagne voor Buddha to Buddha

VICE+ heeft een zogeheten up to date-campagne voor het sieradenmerk Buddha to Buddha ontwikkeld. Eerder ontwikkelde VICE+ al de dented campagne. Buddha to Buddha beoogt zo de liefde voor het merk te vergroten en hun merkverhaal verder te laden. 

De 2020-campagne is een creatieve merkcampagne met een offline component om hun brand positioning tot leven te laten komen en tevens hun visie op liefde te laten zien. Met deze campagne wil Buddha to Buddha jonge mensen inspireren om liefde te omarmen en zich bewust te zijn van hun lichaam en geest. 

Voor de up to date-campagne heeft VICE+ gebruikgemaakt van eigen research. Door de houding van jonge mensen tegenover liefde en relaties te doorgronden, helpt VICE+ met deze campagne Buddha to Buddha in een culturele context te zetten voor de doelgroep.

Zo identificeert 48 procent van millennials en Gen Z zich niet volgens binaire definities, maar eerder als biseksueel, panseksueel, homosexueel, aseksueel, sapioseksueel of demiseksueel. Daarbij gelooft 41 procent van de jonge mensen vaak verliefd te zullen worden in het leven en dat relaties diep en divers zijn. Deze inzichten zijn doorvertaald in de campagne, en een campagnevideo die inmiddels meer dan 80.000 keer is bekeken. 

Up to Date is een 360-graden-campagne bestaande uit een online video, de model- en productfotografie voor de instore bannering en displaymateriaal, maar ook offline elementen, waarin hedendaagse liefdesverhalen en moderne relaties centraal staan. 

Zo ontwikkelde VICE+ in samenwerking met productiehuis Around The Corner en Yellow Bastard het concept voor het datecafé. Rondom Valentijnsdag werd een pop-up store omgetoverd tot een intiem café waar mensen hun geliefde of gloednieuwe date beter konden leren kennen. Het zogenoemde House of Valentine was verdeeld in vier verschillende zones, om op verschillende manieren het gesprek met elkaar aan te gaan en je date zowel fysiek als mentaal beter te leren kennen.   

Om het daten te vergemakkelijken heeft VICE+ zelfs een speciaal kaartspel ontwikkeld, dat helpt bij het leren kennen van een partner middels het stellen van intieme vragen. Dit spel kreeg je bij je aankopen op de website, was te krijgen in de winkels en lag in het datecafé.

Iris Schenk, marketingmanager van Buddha to Buddha: "Buddha to Buddha begrijpt als geen ander dat liefde niet altijd een happily ever after is. Wij omarmen liefde en lust in elke vorm. Liefde is voor hem en voor haar en alles daar tussenin. Daarom is VICE+ met hun kennis over seksualiteit en liefde binnen de jonge doelgroep de juiste partner om onze brand message naar een campagne door te vertalen."

Sarah de Boer, salesmanager van VICE:  "VICE+ gelooft dat media en merken een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Vanuit VICE willen we jonge mensen voorzien van inspiratie en tools om te bepalen wie ze zijn en willen zijn. Daarnaast geeft 66 procent van de VICE-doelgroep aan dat merken hen helpen om hun identiteit uit de drukken. Daarom zoekt 77 procent van jonge mensen naar merken die aansluiten bij hun waarden. We zijn blij om met Buddha to Buddha samen te werken omdat zij zich hier goed van bewust zijn en met hun campagnes daar ook een belangrijke rol in willen spelen."

www.vice.com
www.buddhatobuddha.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief