Marketing Report
VIRTUE lanceert Publishers View

VIRTUE lanceert Publishers View

VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, presenteert Publisher’s View, een consultancy traject waarin creatieven en strategen van VIRTUE merken helpen te denken en zich te gedragen als een uitgever. De ervaring van VICE als uitgever en de kennis, data en technologie van het wereldwijde redactionele VICE-netwerk wordt ingezet om relevante verhalen te maken die passen binnen de cultuur van de doelgroep. Verhalen die als doel hebben om waarde toe te voegen en daarmee zorgen voor een stijging in de consideration set van de consument.

Publishers View helpt merken om contentmarketing vanuit een redactionele benadering in te zetten. In tegenstelling tot de veelal campagne gedreven branded content trajecten, gaat het bij brand publishing niet om campagne-denken, maar om always-on communicatie.

Perre van den Brink, Managing Director VIRTUE Benelux: "Consumenten worden de hele dag door overladen met merkuitingen waarbij merken zenden en hun product aanprijzen. Bij brand publishing gaat het om toevoegen van waarde, een verhaal dat uitgaat van wat relevant is binnen de leefwereld van een consument. Als je consequent op deze manier verhalen brengt, voeg je waarde toe in het leven van je doelgroep, stijgt de brand preference en zit je dus uiteindelijk hoger in iemands consideration set. Als bureau dat voortkomt uit het uitgevers-DNA van VICE hebben we alle kennis, data en ervaring in huis om merken hierbij te helpen."

Tijdens het Publisher’s View traject wordt vanuit de bestaande identiteit van een merk een redactionele visie ontwikkeld. Naast de ontwikkeling van een redactionele visie helpt VIRTUE ook bij de ontwikkeling van de daaruit voorkomende formats, verhalen en distributiestrategie om de content via de juiste kanalen, op de juiste momenten, in de juiste lengtes, naar de juiste mensen te brengen. Daarnaast begeleidt VIRTUE de transformatie van de marketingafdeling naar een redactie. In dit proces wordt ook bepaald wat de gewenste commerciële impact is van deze activiteiten.

Inmiddels heeft VIRTUE de eerste Publisher’s View trajecten afgerond voor Albert Heijn, bol.com en ING, en zijn er trajecten in ontwikkeling voor TUI.

Monique Bergers, hoofdredacteur Appie Today: "VIRTUE heeft ons met Publisher’s View écht geholpen om de redactionele visie van ons contentplatform Appie Today aan te scherpen. Vanuit daar ontwikkelden we nieuwe formats zoals de datingshow Appie to Date, het meer kritische format Food for Thought, en scherpten we bestaande formats aan. De kennis over uitgeven die ze vanuit VICE hebben, gecombineerd met het kunnen opereren als creatief bureau, is hierin een absolute meerwaarde geweest!"

www.virtueworldwide.com
www.vice.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief