Marketing Report
Vandebron en Wefilm lanceren EV-campagne Rijden op de wind nieuws

Vandebron en Wefilm lanceren EV-campagne Rijden op de wind

Met de EV-campagne Rijden op de wind – ontwikkeld in samenwerking met Wefilm – wil het duurzame energieplatform Vandebron consumenten bewust maken van rijden op groene energie, afkomstig uit wind- of zonne-energie van Nederlandse bodem.

Het aantal elektrische auto’s én laadpalen in Nederland groeit hard. Elk jaar worden er meer elektrische varianten verkocht dan het jaar ervoor. Uit prijsoverweging, maar voornamelijk vanuit duurzame motieven. Toch weten de meeste EV-rijders niet wat voor stroom er uit hun laadpaal komt en of deze duurzaam is opgewekt. 

De meest duurzame vorm van elektrisch rijden

In Nederland zijn we koploper laadpaaldichtheid; voor elke vier elektrische auto’s is er één publieke laadpaal beschikbaar en twee derde van de mensen met een elektrische auto heeft een eigen laadpaal. De verwachting is dat in 2030 dertig miljoen van de auto's in Europa elektrisch rijdt, wat een grote (potentiële) impact heeft op de CO₂-uitstoot. 

Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron: "Elektrisch rijden heeft de toekomst, daar zijn wij als Vandebron van overtuigd. Maar met alleen een elektrisch voertuig ben je nog niet op de eindbestemming van écht duurzaam rijden. De CO₂-uitstoot is minder, maar er zijn nog extra stappen die je kunt nemen om groener en dus duurzamer te rijden. Met onze campagne willen we bekendheid geven aan de meest duurzame manier van rijden: op groene stroom, afkomstig van Nederlandse bodem en opgewekt door Nederlandse wind of zon."

Rijden op de wind

In de campagne, die ontwikkeld is in samenwerking met Wefilm, heeft de Nederlandse windenergie de hoofdrol. De wind staat centraal als meest duurzame energiebron waar je écht groene stroom mee kunt laden. 

Roel Welling, Co-founder en Creative Director van Wefilm: "Mensen met een elektrische auto vergeten vaak dat die auto pas echt groen rijdt, als je ook groene energie laadt. Dat hebben we gevisualiseerd met deze oude Mercedes die omgebouwd is tot een zeilauto die zo rijdt op de wind, als symbool voor elektrisch rijden met Vandebron. De mooiste vertelling is een iconisch beeld dat geen uitleg nodig heeft."


Over 100 procent Groen Laden

Via een eigen laadpaal met 100 procent duurzame energie, in combinatie met de Slim Laden technologie van Vandebron geeft de energieleverancier haar klanten de mogelijkheid zo groen mogelijk laden. De slimme laadpalen kan de energieleverancier op afstand bedienen, waarmee ze het net helpen in balans te houden. Naast het groen laden van je auto wordt er door de energieleverancier gewerkt aan innovaties om nóg duurzamer te kunnen rijden, zoals een app die inzicht geeft in het ideale laadmoment voor groene stroom – wanneer de wind waait of de zon schijnt – en een groene laadpas.

Credits:

Opdrachtgever: Vandebron | Verantwoordelijke: Nicky Weijnschenk, Rolf de Rode, Mart Vonk | Concept: Vandebron i.s.m. Wefilm Concepts | Creatief directeur: Roel Welling | Creatief: Janna Stolp | Client lead: Lynn Degen | Regisseur: Robbert Alblas | Productie: Koen van der Knaap | Foto: Bram Schilling | Edit: Nick Rozenberg | Car casting en bouw: Henno van Bergeijk

www.vandebron.nl

www.wefilm.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief