Marketing Report
Vodafone maakt gebruik van GumGum's contextuele intelligentieplatform

Vodafone maakt gebruik van GumGum's contextuele intelligentieplatform

GumGum en Vodafone hebben een strategische samenwerking aangekondigd waarbij het multinationale telecommunicatiebedrijf gebruik heeft gemaakt van GumGum's contextuele intelligentieplatform, VerityTM, om de aankoopintentie rond de Samsung Galaxy Z Flip3 te verhogen.

Contextuele technologie 

Als onderdeel van deze samenwerking, testte GumGum de effectiviteit van Desktop Skins, gebruikmakend van haar contextuele technologie, VerityTM. Dit werd uitgevoerd in samenwerking met het mediabureau Dentsu en de onderzoeksgigant On Device Research (ODR), waarbij de teams de impact van dit advertentieformaat wilden meten.

Om de impact van een campagne op een bepaald merk vast te stellen, analyseert ODR het verschil tussen de resultaten van een controlegroep - gebruikers die niet zijn blootgesteld aan de advertentie - en de doelgroep - gebruikers die de advertentie wel hebben gezien. Het VerityTM-platform van GumGum scande duizenden webpagina's om de Samsung Galaxy-creatie van Vodafone af te stemmen op relevante inhoud met betrekking tot laptops, technologie en het bedrijfsleven, waarbij het Desktop Skin-formaat zich over het scherm uitbreidde en de inhoud van de uitgevers op natuurlijke wijze omringde.

Hogere aankoopintentie

De campagne was succesvol en zorgde voor een betere bekendheid, een bredere overweging en een hogere aankoopintentie. De aankoopintentie van de Samsung Galaxy Z Flip3 op Vodafone verbeterde met 3 procent, terwijl de bredere overweging van Vodafone met 8 procent verbeterde; bijna het drievoudige van de benchmark. De campagne leidde tot een verbetering van de bekendheid van Vodafone, met een totale stijging van 6 procent en een stijging van 9 procent voor huidige Samsung-gebruikers. De campagne zorgde voor een stijging van 8 procent in de perceptie dat Vodafone goede aanbiedingen biedt voor de nieuwste telefoons, naast een 86 procent viewability rate en een totale campagne CTR van 1,12 procent.

Peter Wallace, General Manager EMEA bij GumGum: "De toekomst van digitale reclame zal gaan over het aanboren van de actieve mindset van mensen en het team van Vodafone begrijpt heel goed de behoefte aan relevantie en context. We waren verheugd om samen te werken in een partnerschap om op deze manier de aandacht te trekken, en om onze aanpak opnieuw gevalideerd te zien. We weten al lang dat contextuele intelligentie de sleutel is tot succes in een drukke online wereld - en dat digitale marketinginspanningen kunnen zegevieren zonder het gebruik van cookies en persoonlijke informatie. We kijken ernaar uit om meer toonaangevende merken te helpen bij het waarborgen van optimale relevantie en creativiteit."

Richard Kanolik, Head of Programmatic bij Vodafone: "Onze drukke online wereld vraagt om maximale creativiteit en communicatie die contextueel relevant en engaging is. We waren erg blij met de resultaten van deze toonaangevende samenwerking - een samenwerking die eens te meer bewijst dat, ondanks de toenemende ruis online, consumenten reageren op impactvolle advertenties die op het juiste moment en in de juiste omgeving worden geleverd. Het stelde ons in staat om al onze doelstellingen te overtreffen; het vergroten van de bekendheid van de steeds populairder wordende Samsung Galaxy Z Flip3."

www.gumgum.com

www.vodafone.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.