Marketing Report
Volkswagen past brand design aan

Volkswagen past brand design aan

Volkswagen introduceert aan de vooravond van de IAA in Frankfurt het veranderde logo en de opgefriste huisstijl. Dit valt samen met de wereldpremière van de ID.3.

Met het logo in 2D-optiek presenteert Volkswagen zichzelf wereldwijd modern en authentiek. Het vorige logo was tot nu toe blauw en wit, maar nu breidt Volkswagen het kleurenpalet uit met nog een extra blauwtint. Het gebruik van nieuwe kleurvarianten is in de toekomst ook mogelijk. Het logo van Volkswagen zal in de toekomst verlicht zijn, zowel op de auto’s als op de fabriekslocaties van het merk en bij de dealers. De omschakeling van Volkswagen naar het aangepaste brand design is medio 2020 voltooid.

Jürgen Stackmann, lid van de Raad van Bestuur van Volkswagen en verantwoordelijk voor verkoop, marketing en aftersales: “De uitstraling van het merk is het begin van een nieuw tijdperk voor Volkswagen. Met onze nieuwe producten en diensten ondergaat het merk een fundamentele transformatie naar een toekomst met een neutrale emissiebalans voor iedereen. Dit is hét moment om het nieuwe elan van ons merk zichtbaar te maken voor de buitenwereld.”

Volkswagen-hoofdontwerper Klaus Bischoff speelde een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl. Klaus Bischoff: "Met het brand design hebben we een authentiek communicatieplatform gecreëerd. Onder het motto digital first en without filters laten we het Volkswagen van de toekomst zien.”

De rebranding van Volkswagen is een van de grootste projecten van dit kaliber in de industrie wereldwijd. Al met al gaat het om 171 landen. Bij de 10.000 vestigingen van dealers en servicepartners over de hele wereld zullen ongeveer 70.000 logo's worden vervangen.

www.volkswagen.nl

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.