Marketing Report
Vrouwelijke influencers faken vaker dan mannen

Vrouwelijke influencers faken vaker dan mannen

Vrouwen hebben meer nepvolgers dan mannen en interieurbloggers hebben het minste fake followers. Dat zijn enkele van de bevindingen van influencer marketing platform Join bij de lancering van hun Profile Health-algoritme. Met dit algoritme wordt het inzichtelijk hoe de volgersgroep van een influencer is opgebouwd, en of en hoe veel nepvolgers er tussen zitten.

In de wereld van influencer marketing zijn fake followers niet nieuw: gehaaide gebruikers kunnen door middel van software of gekochte volgers en likes van bots hun statistieken verbloemen. De markt staat echter niet stil. Paolo Martorino, CEO van Join: “De metrics die er echt toe doen zijn de afgelopen jaren sterk veranderd. Het aantal volgers van de influencer wordt niet meer klakkeloos als het bereik gezien. Ook is de betrokkenheid van de influencer met zijn of haar doelgroep veel belangrijker geworden."

Met de lancering van het Profile Health-algoritme maakt Join de kwaliteitscontrole vast onderdeel van haar platform. Edwin Knip, CTO van Join: "Het algoritme heeft miljoenen accounts geanalyseerd, en bij die analyse kwamen we opvallende patronen tegen."

Vrouwen blijken gemiddeld meer nepvolgers te hebben dan mannen en jonge influencers meer dan 25+’ers. Influencers met een grote- en kleine following scoorden nagenoeg hetzelfde. De influencers waarbij de minste nepvolgers werden gevonden waren de mama- en interieur-bloggers.
 
De gebruikers van het platform krijgen de inzichten op het profiel van de influencer. Paolo Martorino: "Zo kunnen gebruikers met een veilig gevoel samenwerken met influencers. Met authentieke en succesvolle samenwerkingen tot gevolg."

www.join.marketing

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief